Överförmyndarhandläggare/assistent/ nämndsekreterare

Ale kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Administrativa enheten i Ale

Publiceringsdatum
2011-01-12

Arbetsuppgifter
Sektor kommunstyrelsen stödjer bland annat samtliga nämnder och styrelser med administrativt stöd. Sektorn har därmed ett uppdrag att både utveckla och effektivisera stödprocesser till samtliga nämnder och styrelser i kommunen.
Fr o m 1 januari 2011 kommer kommunen att ha en överförmyndarnämnd med stöd från en tjänstemannaorganisation. Den administrativa avdelningen på sektor kommunstyrelsen svarar för stödet till nämnden, här arbetar två handläggare mot överförmyndarnämnden, en kvalificerad handläggare och en handläggare/assistent.
Vi söker nu en överförmyndarhandläggare/assistent/nämndsekreterare.
Som överförmyndarhandläggare/assistent/nämndsekreterare arbetar du med följande:
Enklare handläggning av ärenden som rör förmyndare, gode man och förvaltarskap.
Utför granskningar av årsräkning.
Svarar för information till gode män och förvaltare.
Postöppning, registrering och diarieföring.
Som nämndsekreterare svara för det administrativa stödet till överförmyndarnämnden, pensionärsrådet och rådet för funktionsnedsättning.
Ansvarar för tidsplanering och bevakning av ärendeberedningen och att ärendena kommer upp till beslut.
Tillsammans med ordföranden svara för sammanställning och utskick av kallelser och beslutsunderlag.
Vara ett stöd i det sammanträdestekniska arbetet.
Vara beredd att delta i övriga inom avdelningen förekommande uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning/gymnasial utbildning med inriktning på socialkunskap, ekonomi och administration eller annan för tjänsten lämplig utbildning.
Du har några års erfarenhet av liknande arbete, gärna erfarenhet från social verksamhet och politiskt styrd organisation.
Vi förutsätter goda kunskaper om kommunal verksamhet samt de lagar som styr verksamheten.
Du bör vidare ha god datorvana och erfarenhet från dokumenthantering.
Du är också noggrann, strukturerad och självständig med hög integritet.
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-28
Ange följande referens när du ansöker: A191269
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Håkan Spång, 0303-33 03 04

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via växeln, 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Administrativa enheten

Adress
Ale kommun, Administrativa enheten
Ledetvägen 6
44980 Alafors

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Ale kommun, Administrativa enheten
Senaste upphandlingen: Drivmedel stationstankning

Jobbnummer
819048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Administrativa enheten: