Överförmyndarhandläggare
Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
2018-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Överförmyndarhandläggare" (publicerad 2024-01-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Överförmyndarenheten i Sandviken Överförmyndarnämnden i Västra Gästrikland består av Sandviken, Ockelbo och Hofors kommun. Överförmyndarenheten består av en enhetschef och två handläggare.
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
Publiceringsdatum2018-04-16ArbetsuppgifterSom handläggare ska du bland annat:
• handlägga och fatta beslut i överförmyndarärenden (enligt föräldrabalken och lag om god man för ensamkommande barn)
• delta i domstolssammanträden och avge yttranden till domstolar
• föredra ärenden vid nämndsammanträden
• rekrytera, utbilda och ge information till ställföreträdare och externa kontakter
• granska redovisningshandlingar samt arvodera ställföreträdare
Därutöver tillkommer administrativa arbetsuppgifter såsom registrering, arkivering och liknande. Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter med ställföreträdare och olika myndigheter samt externa aktörer.
KvalifikationerVi söker dig som har juristutbildning, ekonomutbildning eller annan akademisk utbildning/erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med överförmyndarfrågor eller annan myndighetsutövning inom offentlig förvaltning. Du har hög integritet och har lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Du har ett professionellt förhållningssätt och har en naturlig känsla för god service samt arbetar lösningsfokuserat.
Som person är du strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga, goda kunskaper i svenska språket och uttrycker dig väl i tal och skrift. Därtill har du god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att komma ifråga för anställning krävs godkänt utdrag ur polisens misstanke-och belastningsregister.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-07
Ange följande referens när du ansöker: 56-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErika Rosén
erika.rosen@sandviken.se 026-24 00 16
FöretagSandvikens kommun, Överförmyndarenheten
AdressSandvikens kommun, Överförmyndarenheten
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
KontorsadressOdengatan 37 SANDVIKEN
Jobbnummer 4084127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.