Överförmyndaradministratör

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Överförmyndaren består av sammanlagt 11 handläggare, 2 administratörer och 1 enhetschef och har sin placering på Östra kommunhuset.

Nu söker vi en administratör som vill vara med i vårt gemensamma arbete. Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-04-02

Arbetsuppgifter
Kristianstads kommun arbetar för att vidareutveckla överförmyndarverksamheten inom Skåne Nordost (SKNO). Det innebär att Kristianstads kommun kommer att, på uppdrag av kommuner inom SKNO, även ansvara för medverkande kommuners överförmyndarverksamhet. Kristianstads kommun är värdkommun.

Du arbetar på uppdrag av överförmyndarnämnden alternativt överförmyndaren i respektive kommun. Vi utövar tillsyn över och ger god service i samtliga ställföreträdarskap. Du arbetar tillsammans med ytterligare en administratör och ansvarar för att administrera inkomna handlingar, fysiska som digitala. Du bevakar status på inkomna handlingar och lyfter vid behov dem för resterande verksamhet.

Du granskar årsredovisningar och sluträkningar. Du ansvarar även för att praktiskt hjälpa verksamheten i det dagliga arbetet samt förberedelser till informationskvällar som genomförs två gånger per år. Tillsammans med övriga inom verksamheten driva övergripande utvecklingsfrågor. Du ska vara van vid att självständigt läsa samt tolka lagtext och praxis.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom lämpligt område så som samhällskunskap, ekonomi eller annan inriktning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill att du har några års erfarenhet från administrativt arbete och gärna från tidigare arbete inom överförmyndarverksamhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig organisation liksom om du har kunskap om för verksamheten gällande lagar och förordningar.

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna krävs god kunskap på svenska i tal och skrift. Du har god datorvana och hanterar Officepaketet i ditt dagliga arbete. Du ska vara van vid att självständigt läsa samt tolka lagtext och praxis och det är en fördel om du har erfarenhet av verksamhetssystemen Wärna och Evolution.

Rollen innebär ett växlande arbetstempo och du bör trivas med att ha många bollar i luften. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Din förmåga att planera och organisera ditt arbete kommer väl till pass liksom din förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov samt uppnå god kundtillfredsställelse.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2024-13".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Kansliavdelning

Kontakt
Enhetschef
Leonora Sadriu
044-13 20 16

Jobbnummer
8579488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: