Östgötatrafiken söker timvikarie till vårt kundcenter

Aktiebolaget Östgötatrafiken / Butikssäljarjobb / Linköping
2017-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Östgötatrafiken söker timvikarie till vårt kundcenter" (publicerad 2018-08-06) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Östgötatrafiken i Linköping

Att jobba på Östgötatrafikens Kundcenter innebär att vara ansiktet och rösten utåt mot våra kunder/resenärer. Eftersom vi ständigt strävar efter att få fler och nöjdare kunder är ditt agerande mycket betydelsefullt för att vi ska bli framgångsrika. Du ska ha ett genuint servicetänk med kundens fokus för ögonen samtidigt som du i kundmötet kan förhålla dig till våra resevillkor och övriga förutsättningar. Du har också viljan och förmågan att på ett pedagogiskt sätt stå upp för och förklara för kunden varför Östgöta Trafikens regelverk och förutsättningar ser ut som de gör samt vidareförmedla/remissa kundsynpunkter inom organisationen.
Jobbet på Kundcenter är dynamiskt och arbetsuppgifter kan därför tillkomma eller försvinna över tid.

Vi söker just nu två tim- vikarier som med fördel kan tänka sig att arbeta både på vårt kundcenter i Linköping och Norrköping.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kundmöte över disk samt även viss support via telefon.
• Serva och hjälpa våra kunder med biljett- och resekortsrelaterade ärenden samt svara på frågor om vår trafik. Hjälpa kunden med lösning på eventuella problem.
• Hantera trafikstörningar
• Hänvisa kunder till våra kompletterande resebolags trafik och kundtjänstkanaler
• Stöd för våra försäljningsombud
• Sakgranskning av fakturor och gemensamt ansvar för att lokala avtal efterlevs
• Administration av varierande art
• Ta ansvar för att hjälpas åt att lösa akuta vakanser
Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma

Du är
• Positivt inställd till omgivningen och ser alltid kundens bästa i relation till vårt uppdrag
• Lösningsorienterad, noggrann samt initiativ- och ansvarstagande
• Ödmjuk, lyssnande och har lätt att skapa förtroende hos såväl kollegor som kunder
• en teamspelare och bidra till att sprida glädje i teamet samt till våra kunder

Du önskas
• Vara en del av ett ständigt förbättringsarbete och därmed ta fram konkreta förbättringsförslag för att alltid bli mer effektiva i våra kundmöten oavsett om det är över disk, telefon eller i skrift
• I vilken kanal du än sedan möter våra kunder är du snabb, effektiv och trevlig för att kunden ska få så bra hjälp som möjligt.

AB Östgötatrafiken ägs av Region Östergötland. På uppdrag av vår ägare ansvarar vi för utveckling, upphandling och planering av trafiken, kundinformation, marknadsföring, försäljning och kundtjänst. All vår trafik, buss, spårvagn, tåg eller särskild kollektivtrafik som skolskjuts, sjukresor och färdtjänst, upphandlas och körs idag på entreprenad.
Östgötatrafiken har ca 160 medarbetare med huvudkontor i Linköping, en stor kundserviceverksamhet i Mjölby samt våra kundcenter vid Resecentrum i Linköping och Norrköping. Vi har en budgeterad omsättning på ca 1,5 mdkr.

Östgötatrafiken är ett stabilt bolag och vi värnar om våra medarbetare. Vi arbetar enligt våra tre kärnvärden öppenhet, professionalism och engagemang. För att du ska trivas delar du våra värderingar och attraheras av att arbeta i ett publikt företag där kundens behov står i centrum. Vi erbjuder dig en intressant roll, trevliga kollegor och en trivsam arbetsplats.

Publiceringsdatum
2017-05-18

Ersättning
enligt gällande kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-02

Företag
AKTIEBOLAGET ÖSTGÖTATRAFIKEN

Adress
AKTIEBOLAGET ÖSTGÖTATRAFIKEN
BOX 1550
58115 LINKÖPING

Kontorsadress
Kungsgatan 39 A

Jobbnummer
3506901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Östgötatrafiken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Östgötatrafiken: