Östersunds kommun, Förvaltningschef Barn- utbildningsförvaltn

Östersunds Kommun / Pedagogchefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogchefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Vill du vara med och leda Östersunds kommun in i framtiden?

Östersunds kommun är en politiskt styrd organisation med mer än 5 100 personer anställda i åtta förvaltningar. Vi har ca 400 olika yrken som arbetar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. För att nå dit ska vi skapa de bästa förutsättningarna, ta tillvara på alla medarbetares kompetens och vilja att utvecklas och skapa en kultur som bidrar till att göra alla medarbetare stolta. Vi står just nu i fasen för implementering av ett förändringsarbete kring vår kultur och vårt arbetsgivarvarumärke. Här har du chansen att vara med från början och bygga grunden utifrån vårt nya arbetsgivarlöfte - Framåt med hjärtat. Läs mer på ostersund.se

Vi söker nu en förvaltningschef till Barn- och utbildningsförvaltningen.

Vår vision är "Utifrån ett helhetsperspektiv skapa förutsättningar så att det gör skillnad för alla barn och elever." I förvaltningen ingår verksamheterna skola, förskola, fritidshem, modersmål, elevhälsa och öppen fritidsverksamhet med totalt 1900 medarbetare.

Arbetsuppgifter

Vill du vara den drivande kraften som tillsammans med förvaltningens ledningsgrupp verkar för att Östersunds kommun fortsätter att utvecklas som skolkommun? Som förvaltningschef har du det övergripande ansvaret för verksamhet, ekonomi och personal och leder förvaltningsledningsgruppens arbete. På uppdrag av barn- och utbildningsnämnden driver du de strategiska frågorna, bevakar omvärlden och de regelverk och riktlinjer som är nödvändiga för att bedriva verksamheten.

I din roll som förvaltningschef är du direkt underställd kommundirektören och ingår i dennes ledningsgrupp och har därmed också ett ansvar för utvecklingen av hela den kommunala verksamheten vilket också kan innebära kommunövergripande uppdrag.

Vem du är?

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning. Erfarenhet av tidigare arbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande.

Du är en erfaren, engagerad, kommunikativ och utvecklingsinriktad ledare som under flera år arbetat strategiskt i en större komplex organisation. Du är omvärldsorienterad och ser helhet före delar. Du har också några års erfarenhet av arbete med ekonomiska frågor på ledningsnivå.

Som person är du drivande, har viljan att hitta lösningar och modet att omsätta dem i handling. Det förväntas av dig att du tar initiativ till och föreslår förändringar inom verksamhetsområdet. Du har förmågan att motivera och engagera medarbetarna och sätter stor tillit till dem.

Utåtriktad och strukturerad är du den som skapar kontakter och underhåller relationer - såväl gentemot chefer, medarbetare, förtroendevalda och representanter för fackliga organisationer. Vi lägger stor vikt vid ledarskap och personlighet.

Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Inför ev referenstagning kan vi komma att nyttja sociala medier.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se, jobb-id -nr 47027, där du laddar upp ditt CV och det personliga brevet. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 alt mail .

Sista ansökningsdag

2018-08-12

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-06-25

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-06
Ange följande referens när du ansöker: 47027
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist annbeg@se.experis.com 070-3772063

Företag
Östersunds kommun

Adress
Östersunds kommun
83123
83123 2380

Kontorsadress
Östersunds kommun

Jobbnummer
4221658

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: