Österåkers kommun rekryterar Personalkonsult

Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Täby, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Österåker är en naturskön skärgårdskommun i den nordöstra delen av Stockholms län. Här bor 40 000 personer och under sommartid fördubblas befolkningen genom fritidsboende och besökare. Centralorten Åkersberga ligger knappt tre mil nordost om Stockholm, eller 30 minuter med bil, buss eller tåg. Österåker erbjuder många möjligheter till en aktiv fritid och härliga boendemiljöer. Visionen är att bli länets mest attraktiva skärgårdskommun till år 2020.

Personalenheten består av totalt 9 personer, tre personalkonsulter, fem löneadministratörer samt personalchef. Tjänstens placering är på kommunstyrelsens kontor i Alceahuset.

Publiceringsdatum
2015-05-13

Dina arbetsuppgifter
Personalenheten arbetar med såväl strategiska som operativa personalfrågor. I det operativa arbetet stödjer du chefer i frågor som spänner över hela personalområdet. Du kommer exempelvis att arbeta med rekrytering av chefer, stötta chefer vid rehabilitering, tolkning av lagar och avtal, stötta chefer kring avslutande av anställningar samt i arbetsmiljöfrågor. I det strategiska arbetet kommer du att självständigt och i samverkan med andra att driva och utveckla olika processer inom personalområdet för att skapa en effektiv och väl fungerande organisation. I din roll som arbetsgivarrepresentant medverkar du aktivt till en fortsatt god samverkan med de fackliga organisationerna. Arbetet som personalkonsult innebär också att arbeta proaktivt för att skapa rätt förutsättningar för att Österåkers kommuns chefer ska kunna utföra sitt uppdrag på bästa sätt.

Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom personalområdet eller motsvarnade och som har några års erfarenhet av brett HR-arbete inom kommunal verksamhet. Din arbetslivserfarenhet har gett dig goda kunskaper om arbetsprocesser, lagar och avtal inom personalområdet. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och du behärskar självklart Officepaketet väl.

Du är en självgående, ansvarstagande, flexibel, strukturerad och relationsskapande person som brinner för personalfrågor. Du har ett konsultativt förhållningssätt och förmåga att bygga förtroendefulla relationer. I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet. Vi ser gärna manliga sökande då vi är en kvinnodominerad enhet.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Österåkers kommun med Experis. Kontaktperson Malin Magnusson 08-736 28 47.

Övriga upplysningar
Tjänsten är på heltid.Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att bli aktuellt.
Sista ansökningsdag är 31 maj 2015.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Magnusson 08-736 28 47

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2293184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: