Orkla House Care söker operativ inköpare på Vikariat
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Är du driven, självgående och har jobbat med inköp tidigare? Då kan du vara rätt person för Orkla House Care i Bankeryd! Till att börja med är detta ett inhyrningsuppdrag via Adecco med start i v 46 men för rätt person finns stora möjligheter att få en tillsvidareanställning på Orkla House Care efter uppdragets slut.
Publiceringsdatum2018-10-16Om tjänstenOrkla House Care ägs till 100 % av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Care. Orkla House Care är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. De största marknaderna är Norden och Storbritannien. De viktigaste egna varumärkena är Anza, Jordan, Harris, Spekter och Hamilton. Försäljningen sker främst via traditionella färghandlare och bygghandeln. Verksamheten har 1200 anställda och omsätter för runt 1,3 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien.
I din roll som operativ inköpare på Orkla House Care kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvar för leveranser av färdiga produkter in till lagret i Bankeryd
• Orderläggning i affärssystemet IFS
• Leveransbevakning och täta dialoger med leverantörer av handelsvaror i Sverige, Europa och Asien.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från operativt inköp eller materialanskaffning sedan tidigare. Vi ser gärna att du har jobbat i affärssystemet IFS eller i något liknande system.
Ett stort tekniskt intresse och tekniska grundkunskaper är en stor fördel i vår verksamhet samt en förståelse för leverantörskvalitet och logistik.
Vidare ser vi att du är noggrann, kan prioritera arbetsuppgifter och är serviceminded. Du besitter en förmåga att kunna arbeta självständigt utifrån givna direktiv. God samarbetsförmåga och att kunna ta egna initiativ värdesätts.
Viktigt för tjänsten är:
• Goda datakunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Minst gymnasieutbildning men högskoleutbildning inom relevant område ses som en merit.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss på Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med start i mitten av november. Till att börja med löper uppdraget fram till mars/april 2019.
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos Orkla efter uppdragets slut.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Emma Elofsgård via 036-351039
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: ref-27895
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Elofsgård
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Storgatan 28
55321 JÖNKÖPING
KontorsadressÖstra Storgatan 28
Jobbnummer 4406187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.