Organiserad Projektadministratör sökes!

Novare Professionals / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

www.novareprofessionals.se

Novare Professionals söker nu för kunds räkning en driven och ordningssam projektadministratör till en av våra större kunder i centrala Stockholm. Som projektadministratör kommer du att vara ett direkt stöd till projektledaren och projektet. I din roll ingår att vara strukturerad, ta eget initiativ och ansvara över dina arbetsuppgifter. Nyckelfaktorn i ditt arbete kommer att vara att du alltid har en god överblick och en god framförhållning, men även att var flexibel och kunna hantera de löpande behov som uppkommer. Det är viktigt att följa regler för offentlig upphandling, allmänna handlingar och att följa kundens respektive projektets processer och rutiner.

Uppdraget som projektadministratör är ett konsultuppdrag och du kommer därför att vara anställd direkt hos Novare Professionals men rapportera till projektledaren. Tjänsten är belägen i centrala Stockholm i friska kontorslokaler och du kommer att vara en del av ett större team med en härlig sammanhållning.

Det första halvåret av uppdraget kommer kunden även att behöva hjälp med enklare projektledning i samband med ett avtalsbyte. Där kommer du att få möjlighet till att driva avslutet av det gamla avtalet och sätta upp rutiner runt det nya.

I rollen kommer dina arbetsuppgifter och ansvarsområden att kunna se ut på följande sätt:

• Ansvara för och ta fram rutiner av projektgemensam hantering av dokument för att säkerställa ett stabilt arbetsflöde för projektets dokumentation

• Ansvara för och administrera projektets ytor i Project Place

• Ansvara för och administrera projektets ytor och dokumenthantering i dokumenthanteringssystemet EDIT

• Bistå vid skrivande av samt uppdatering av styrdokument (projektspecifikation, planer, rapporter) enligt gällande projektstyrningsmodell, PROPS/XLPM

• Upprätta presentationsmaterial vid ledningsrapportering

• Upprätta presentationsmaterial och skriva mötesanteckningar vid behov

• Paketering, utskrifter och utskick av förfrågningsunderlag/kontrakthandlingar/dokumentation

• Bistå vid uppföljning av den övergripande tidplanen

• Boka konferensrum och kalla till möten

• Administrera beställningar av resurser i extern portal

• Skapa och upprätthålla introduktionsinformation för nya inom projektet, inklusive kommunicera rutiner etc. inom projektet

• Ansvara för och administrera beställningar/förlängningar av konton, passerkort, hårdvara och driftstjänster för projektmedlemmar

• Skapa och följa upp beställningar hos Administrativ service gällande lokaler, IT och möbler

• Delta vid TFs administratörsmöten och efter projektbehov vid Trafikavdelningens informationsmöten

• Behandla och granska konkreta fakturor

• Projektadministratören ska kontinuerligt rapportera status inom ansvarsområdet till projektledaren enligt överenskommelse.



Projektledarrollen första halvåret kommer dessutom att innebära att;

• Driva att leverantör som slutar lämnar in överenskommen dokumentation

• Driva att överenskomna rutiner med ny leverantör sätts upp och följs.

• Rapportera övergången till Avtalsägaren



För att vara aktuell för rollen behöver du ha följande kompetens och erfarenheter:

Konsulten skall minst ha gymnasieutbildning med relevant inriktning

Aktuella och mycket goda kunskaper i Word, Excel, och Powerpoint

Kunna kommunicera på både avancerad tekniskt svenska resp. engelska i både tal och skrift

God administrativ förmåga, t. ex att ha överblick över det som pågår, vara proaktiv, strukturerad och se förbättringsmöjligheter. Mycket god förmåga till att planera och hålla tider.

Vana av korrekturläsning

Kunskap och erfarenhet av ekonomisk uppföljning i projekt

Vana av hantering av leverantörsfakturor i Agresso eller motsvarande system



Uppdragsbeskrivning

Uppdragslängd: Uppdraget inleds med 6 månader med god möjlighet till förlängning. Projektet planeras avslutas under året 2019.

Omfattning: Heltid, kontorstider

Placering: Stockholm


Är det här rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du blir aktuell för projektet återkommer vi över telefon med mer information. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med hänsyn till PuL, skicka därför in din ansökan direkt via annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Full-time Temporary position

Publiceringsdatum
2017-08-29

Ersättning
Fixed

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Liljegren Anna.liljegren@novare.se

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
3667214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: