Organisationskonsult med inriktning ledar- och medarbetarskap
Karlstads kommun / Organisationsutvecklarjobb / Karlstad
2021-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Organisationskonsult med inriktning ledar- och medarbetarskap" (publicerad 2022-05-13) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.
Publiceringsdatum2021-09-15BeskrivningVi befinner oss på en spännande förändringsresa och rustar oss för att möta framtiden.
Är du en strateg med passion för ledar- och medarbetarutveckling samt organisationsfrågor och vill bidra med din kompetens i ett strategiskt viktigt område? Hos oss på avdelningen för strategisk HR blir du kollega i ett engagerat team med HR- strateger och andra HR-resurser som verkar för att stödja kommunkoncernens chefer och HR-funktioner så att vi tillsammans kan utföra vårt uppdrag enhetligt och professionellt. Vi har under lång tid arbetat målmedvetet och framgångsrikt med ledar- och medarbetarutveckling och vi bidrar till att Karlstads kommun är en attraktiv arbetsgivare för både nuvarande och framtida ledare och medarbetare. Vi söker nu en organisationskonsult med inriktning ledar- och medarbetarskap och hoppas att du är vår framtida kollega.
Dina arbetsuppgifterDitt uppdrag är att i nära samarbete med kommunledningen utveckla vårt kommunövergripande ramverk för chefs- och ledarutveckling samt medarbetarutveckling. För att utveckla vårt koncept blir det viktigt att i samverkan med förvaltningar och bolag inom koncernen driva, motivera och engagera i dessa frågor. I arbetet ingår att bygga utvecklingsprogram och hålla utbildning inom området. Samverkan och goda relationer, både inom kommunledningskontoret och med andra förvaltningar och bolag, är en viktig ledstjärna i uppdraget.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom beteendevetenskap, HR annan utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms relevant. Gärna med påbyggnad inom ledarskap och organisationsteori. Det är meriterande om du har erfarenhet och certifiering i handledning och eller coaching. Du är van att driva och leda projekt på övergripande nivå och har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av organisations- och ledarutvecklingsfrågor, du behöver även ha erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling i komplexa organisationer. Du har erkänt god förmåga av att se till helheten samtidigt som du kan omsätta teori till praktisk verksamhet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Arbetsplats Kommunledningskontoret
Jobbnummer 5970095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.