Orderspecialist till Mercedes-Benz i Malmö!

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Vill du vara en del av ett vinnande team, arbeta med fantastiska produkter och bidra till Mercedes-Benz vidare tillväxt på den svenska marknaden? Då är detta din nya utmaning! Tjänsten är med start omgående och förväntas pågå i minst 12 månader med placering på Mercedes-Benz huvudkontor på Dockan i Malmö. Sök tjänsten redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Publiceringsdatum
2021-12-29

Om tjänsten
I samarbete med dina kollegor ansvarar du för att säkerställa en effektiv order-till-leveransprocess. Processen omfattar samtliga steg från orderhantering fram till leverans åt återförsäljare. Mercedes-Benz SAP sälj- och logistiksystem, telefon och e-post kommer att vara dina främsta verktyg. Du kommer att ha ett nära samarbete med återförsäljarnätverk, med interna och internationella kollegor samt leverantörer. Rollen är avgörande för bolagets framtida framgång, och du måste kunna upprätthålla den höga kvalitetsstandard som krävs av ett premiumbilmärke.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Orderhantering i samarbete med bolagets återförsäljarnätverk
• Övervaka leveransprocess och logistikleverantörer inklusive internationella transporter, PDI-ankomst och tjänster, vidaretransport till agenter, ledtider och servicenivåer
• Stödja återförsäljarnätverk och andra externa och interna parter med information om lager, produktionsplatsfördelning, order och leverans
• Utföra fordonsfakturering
• Leverantörsfakturor - kontroll och behörighet. Se till att alla leverantörsskulder/leverantörsfakturor hanteras snabbt och att kostnader fördelas på lämpligt konto.

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet från logistik- eller fordonsindustrin, gärna från en koordinerade eller serviceinriktad roll. Som person är du driven, engagerad och lyhörd samt en naturlig problemlösare som kan hantera många komplexa ärenden samtidigt. Du är strukturerad i ditt arbete och förmår att bemöta kunder på ett serviceinriktat sätt. Du har utmärkt kommunikationsförmåga, är en erfaren IT-användare, med kunskap och erfarenhet av SAP eller liknande logistiksystem. Vi kräver att du är flytande i svenska och engelska då vi har många internationella kontakter. Tyska språkkunskaper är meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62582".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Malmö AB

Kontakt
Johanna Strandberg
johanna.strandberg@poolia.se
076-768 70 29

Jobbnummer
6216089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: