Orderservice administratör till Hjälpmedelslogistik - Sundbyberg

Sodexo AB / Kontorsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sodexo AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Sodexo har arbetat med hjälpmedelsverksamhet sedan 2003
Vi har provat ut och skräddarsytt hjälpmedel till tusentals personer, allt med målet att förbättra livskvaliteten i vardagen för brukarna. Våra lokaler i Sundbyberg norr om Stockholm rymmer serviceverkstad, lager, utprovning- och utbildningslokaler. Våra hjälpmedelskonsulenter och tekniker har specialistkunskaper för att möta både brukare och förskrivares behov. Vi utbildar personal inom landsting, kommuner och privata vårdgivare så som assistansbolag och hemtjänst.

Vi vill att våra tjänster ska vara det bästa alternativet för den enskilde människan, för fö ;retaget, miljön och ekonomin.

Våra hjälpmedelskonsulenter och servicetekniker provar och väljer noggrant ut varje hjälpmedel. De ska vara hållbara, säkra, lätta att använda och kunna användas av olika åldersgrupper.

Vi vill göra skillnad. Därför har all personal genomgått utbildning i service och bemötande. Det kan verka självklart men vi tror att det är de små detaljerna som gör skillnad. Vi vill att personer som kommer till oss ska känna sig väl bemötta och få hjälpmedel som anpassats efter just deras behov.

Vi söker nu en medarbetare till ovanstående uppdrag. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att vara en del av vårt team inom Orderservice och hantera order, daglig kontak med våra kunder, registrera order samt andra administrativa arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom Hjälpmedelslogistik.

Din bakgrund bör vara inom administration eller service och det är en fördel om du tidigare har arbetat i telefonväxel eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:

• Hantering av kundorder inom Hjälpmedelsservice
• Orderhantering via telefon, e-mail och fax samt orderadministration
• Registrera order i vårt system Visma
• Daglig kontakt med våra kunder och gällande leveranser och hämtningar
• Support via telefon och e-mail
• Registrera och hantera transport hämtningar
• Hantering av frågor via chatt-funktion

Kvalifikationer/Krav:

• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i telefoni är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Erfarenhet av affärssystem Visma eller liknande

Publiceringsdatum
2019-01-25

Dina personliga egenskaper
• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:

Tillsvidareanställd, dagtid (08:00-16:40)

Har du frågor kontakta Agneta Rudbäck, Arbetsledare Orderservice, agneta.rudback@sodexo.com

Din ansökan vill vi ha senast den 2019-02-28

Ansökan kan endast göras via vår hemsida.



Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Ej specificerat

Ersättning
Induviduell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sodexo AB

Adress
Sodexo AB
Rissneleden 6
17453 Sundbyberg

Kontorsadress
Rissneleden 6

Jobbnummer
4577350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sodexo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sodexo AB: