Orders & Cargo Control Manager

Jerrie AB / Övriga jobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Gothenburg RoRo Terminal är en av de största hamnterminalerna i Sverige. Terminalen ägs av DFDS och C.RO Ports varav DFDS är den största ägaren. Bolaget omsätter 450 miljoner och har 240 anställda.



Gothenburg RORO Terminal, ett roro-nav specialiserat på bil- och rorohantering, är en viktig del av den svenska import- och exportkedjan. Gothenburg Ro/Ro Terminals kunder är rederier, agenter, varuägare, speditörer, traileroperatörer, åkerier och järnvägsoperatörer. Med ökat fokus på service och konkurrenskraft är målet att bli en internationell roro-terminal i toppklass. För att nå detta har Gothenburg RORO Terminal investerat i förbättrande av terminalytorna, IT-system, infrastruktur och maskiner.

Inom Customer Relations söker vi nu en Orders & Cargo Control Manager då nuvarande chef går vidare internt inom organisationen. Du kommer att ha direkt personalansvar för 15 medarbetare fördelade inom tre olika områden. Den största gruppen arbetar som dispatchers, vilka lastplanerar fartygsoperationen, en grupp arbetar med bemanningen och en tredje med Port Entry, vilket bland annat innebär ID-kontroll och tulldeklaration. Du rapporterar till Customer Relations Manager.

Rollen innebär att ansvara, leda och fördela arbetet på Orders & Cargo Control funktionen. Du leder avdelningen i arbetet med att planera, styra och övervaka alla godsflöden på terminalen. En viktig del i rollen är att driva förändring till ett än mer effektivt och kundanpassat sätt. Det handlar till exempel om att etablera, styra och utveckla alla kundprocesser i samarbete med kunderna, vilket innebär en nära kommunikation gällande återrapportering och processförbättringar.

Vi lägger stor vikt vid dina egenskaper gällande att leda personal. Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i verksamhet med stort kundfokus och där du är en stor del av den dagliga driften. Eftergymnasial relevant utbildning är meriterande. För att lyckas i denna position måste du vara analytisk och strukturerad, du tycker om att driva förändring och genom din goda kommunikativa förmåga skapar du goda relationer, både inom organisationen och utanför. Du har en affärsorienterad inställning där du kan ifrågasätta, utmana och vara kreativ. Du har också möjlighet att se saker från olika perspektiv med stort intresse att kontinuerligt förbättra och utveckla aktuella processer och rutiner. Dessutom är du en självständig individ och en angelägen lagspelare som vill växa och utvecklas inom ditt kompetensområde.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman. Tel. 0735-405262 för mer information. Du söker tjänsten senast den 7 januari via jerrie.se.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-11-30

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3830532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: