Ordermottagare till familjärt teknikföretag

Bravura / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas.

Publiceringsdatum
2012-10-02

Företaget
Företaget tillverkar produkter för rengöring av maskiner och produktionsmiljöer framförallt inom pappersindustrin. Produkterna säljs till både stora och små företag runt om i hela världen. Företaget har funnits sedan 70-talet och har ett välkänt varumärke i sin bransch. Totalt har företaget 13 anställda varav åtta sitter på huvudkontoret i Lund. Företaget präglas mycket av en öppen, prestiglös och familjär atmosfär.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som ordermottagare är bred och varierande. På företaget kommer ni att vara två som arbetar som ordermottagare och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Registrering av kundorder i Navision
• Administration av beställningar från legotillverkare
• Administrering av transporter och leveranser
• Kontakt med återförsäljare, distributörer och utesäljare
• Fakturering

Utöver detta kan fler uppgifter, till exempel packning av reservdelsorder, inköp och marknadsföringsarbete förekomma.

Tjänsten är ett föräldravikariat men goda möjligheter till förlängning finns därefter.

Kvalifikationer
Formella krav:
• Någon form av eftergymnasial utbildning, till exempel inom ekonomi, inköp, teknik eller transport/logistik.
• Minst två års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av både administration och kontakt med kunder, leverantörer eller säljare. Vi tror att du till exempel har arbetat som ordermottagare, innesäljare, receptionist, säljkoordinator, speditör, tullklarerare eller liknande.
• Goda kunskaper i tyska då många order görs på tyska.
• Erfarenhet av Navision är meriterande
• Erfarenhet av ekonomiadministration/fakturering är meriterande.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du som söker är prestigelös, ödmjuk och hjälper till där du ser att det behövs. Då tjänsten innehåller en mängd olika arbetsuppgifter krävs att du är duktig på att ha många bollar i luften och är van att prioritera och strukturera ditt arbete.

Övrig information:

Start: 1 december 2012
Plats: Lund
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 040-617 0550

Sökord: ordermottagare, säljstöd, säjkoordinator, administration, ekonomiassistent, kontorsadministration, innesäljare, Lund, Skåne, heltid, Navision

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Vikariat eller visstid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Bränd

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1355499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: