Ordermottagare Omgående till Crem

IndustriSupport Värmland AB / Kontorsjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IndustriSupport Värmland AB i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige

Om Industrisupport

Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro, Eskilstuna och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden.

Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i bemanningsfrågor.

Publiceringsdatum
2015-12-03

Företaget
Crem International utvecklar, tillverkar och marknadsför kaffemaskiner för kontor, restaurang, storkök och servicehandel på en global marknad. Företaget har växt genom sammanslagningar. Ursprunget EDEA grundades i Åmotfors, där fabriken ligger idag. Den första kaffebryggaren tillverkades 1968. Georg Möller som ägde Coffee Queen köpte EDEA 1986. Företaget expanderade kraftigt och 2003 flyttade fabriken till nya lokaler i Arvika och tog sig in på den skandinaviska och asiatiska marknaden. 2007 förvärvade Coffee Queen tyska företaget Pressomat. 2008 Förvärvade Coffee Queen Spanska Crem som också höll på med kaffemaskiner i stor skala. Crem och Coffee Queen i Sverige startar en fabrik i Shanghai för att expandera på den asiatiska marknaden. CREM INTERNATIONAL såldes vidare från Accent Equity till Priveq och SEB under 2012. Nu har företaget förvärvat ytterligare ett innovativt och framgångsrikt företag i branschen, Spengler, som grundades 1932. Företaget flyttar nu tillverkningen från Tyskland till Åmotfors, vilket innebär ett flertal nya arbetstillfällen.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med ordermottagning av kundorder gällande maskiner och reservdelar på en internationell marknad. Koncernspråket är Engelska, men det är en fördel om du även kan prata tyska eller holländska. Denna tjänst går mot avancerad ordermottagning där det finns vissa möjligheter till merförsäljning, men där utmaningen är att ta fram säljstatistik och administration kring säljprocessen. I tjänsten finns vissa drag av Backoffice och lite svårare arbetsuppgifter än normalt för den här typen av tjänst. Allt ska registreras i Monitor och kontakter tas både på telefon, mejl och på SMS. Du kommer att svara på frågor gentemot företagets internationella kunder. Målet med tjänsten är att administrerar säljprocessen på ett så kundfördelaktigt sätt som möjligt. Som ordermottagare kommer du att vara en av flera på Helpdesk. Utmaningen är att hantera internationella kunder på främmande språk med en mycket hög servicegrad och att snabbt kunna leverera interna rapporter gällande säljprocesen.

Profil
Det här jobbet passar dig som tycker om att arbeta i en internationell miljö på ett företag som går mycket bra och när det är snabba ryck och arbetsdagarna är omväxlande. Erfarenhet av ordermottagning är ett krav. Du som söker kan ha olika bakgrund - det viktiga är arbetserfarenheterna och personligheten. Du kommer att trivas här om du är bra på språk och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem (gärna Monitor). Du är driven, självständig, flexibel samt socialt kompetent och bra på att arbeta i projekt. Är du dessutom flexibel och van att ha många bollar i luften samt van att vara spindeln i nätet kommer du att känna dig hemma och utvecklas. Det är viktigt att du har ordning och reda runtomkring dig och att du är bra på att prioritera och arbeta strukturerat. Du ska vara serviceminded och får gärna vara lite erfaren och trygg i dig själv. Rollen är ansvarskrävande och kräver stort engagemang för arbetsuppgifterna och företaget i stort. Du får dessutom gärna vara lite flexibel i din planering och prioritering.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-23
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 755
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Berndt Levin

Företag
Industrisupport Värmland AB

Adress
Industrisupport Värmland AB
Korpralsvägen 3
67134 Arvika

Kontorsadress
Korpralsvägen 3, Arvika

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2558817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IndustriSupport Värmland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IndustriSupport Värmland AB: