Ordermottagare med försäljningsfokus till globalt verksamt bolag

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Kommer du från en bakgrund inom administration, service och vet vad det innebär att ha många bollar i luften? Har du även skinn på näsan och är strukturerad i ditt arbete? Då ska du söka tjänsten som ordermottagare med försäljningsfokus till vår kund belägen i Kållered i Göteborg!

Publiceringsdatum
2019-04-10

Om tjänsten
I rollen som ordermottagare med försäljningsfokus arbetar du med försäljning och löpande ordermottagning från befintliga kunder. Du kommer som ordermottagare assistera bolagets säljare och en stor del av tjänsten innefattar kundkontakt via telefon, mail och i fysiska möten. Företaget har mycket att göra i perioder och därför är det viktigt att du är van att arbeta i ett högt tempo med flera arbetsuppgifter parallellt.

I din roll som ordermottagare med försäljningsfokus kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ordermottagning
• Kundkontakt via telefon, mail och fysiska möten
• Offertförfrågningar
• Transportfrågor

Om dig
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning och med tidigare erfarenhet av servicerelaterat arbete. Du besitter kunskaper i officepaketet, har en god systemvana samt talar och skriver obehindrat på svenska då majoriteten av kundkontakten sker på svenska. Du behärskar även engelska då kommunikationen med moderbolaget och fabriker sker på engelska. Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom försäljning.

Vidare ser vi att du som person är kommunikativ, serviceinriktad, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vi ser att du har skinn på näsan och har en förmåga att ha många bollar i luften.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av servicerelaterat arbete
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som ordermottagare med försäljningsfokus är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget sträcker sig till och med 31/7-2019.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hassti Shahidi via 0736-847125 eller hassti.shahidi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ordermottagare, Innesäljare, Service, Försäljning, Administration, Administratör, Customer Service, Göteborg, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-09
Ange följande referens när du ansöker: ref-29604
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hassti Shahidi Sarvghad

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4724048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: