Ordermottagare inom kundtjänst
neXus / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos neXus i Stockholm I rollen som ordermottagare ansvarar du för att ta emot beställningar av kunder, samt säkerställa att vi får all information vi behöver för att kunna producera produkten på rätt sätt. För att göra det behöver du ha en tät dialog med kunden samt våra säljare, produktspecialist och produktionsmedarbetare. På sikt kommer du att lära dig om Nexus produkter så du själv på ett naturligt och självgående sätt kan besvara kundens frågor och har god förståelse kring orderhanteringen. Ordermottagningen hanteras via mail och telefon. I denna roll ansvarar du även för att ta emot returer samt hantera frågor från kunden. Rollen är en del av nationellt team i ett globalt bolag och våra kunder är både svenska och internationella kunder, varav en del av orderhanteringen sker på engelska.
På Nexus arbetar du i vårt nyimplementerade affärssystem och kommer ha stora möjligheter att vara med och skapa nya interna rutiner och processer framåt. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till ett riktigt bra Customer Care-team.
Vi söker dig som;
• Har minst några års arbetslivserfarenhet, varav minst ett år med att arbeta kundnära med telefon som främsta verktyg
• Har arbetat inom detaljhandel tidigare, gärna med ordermottagning
• Är trygg med att uttrycka dig i skrift och tal på både svenska och engelska
• Kan arbeta självständigt
• Har ett tekniskt intresse
Vi tror att du tycker det är roligt med kundkontakt och trivs att arbeta tätt med dina kollegor. Vidare har du ett tekniskt intresse och gärna en bakgrund från en teknisk gymnasielinje. Du är trygg med att arbeta på ett självständig och strukturerat sätt för att säkerställa att vi håller bästa kvalitet till våra kunder. Du gillar att vara med och lösa problem och är nyfiken på hur vi kan göra saker på bästa sätt. Som ett led i det vågar du ibland chansa på nya lösningar och ta egna initiativ. För att passa i gruppen är du en lagspelare som drivs av att utveckla saker tillsammans och hjälpa dina kollegor för att leverera så bra som möjligt tillsammans. På Nexus arbetar vi alla för högsta möjliga kundnöjdhet och allt vi gör ligger i linje med våra värderingar; We Care, We Innovate och We are Committed.
Svenskägda Nexus Group är ett innovativt och snabbväxande produktbolag som utvecklar identitets- och säkerhetslösningar för fysisk och digital access. Vår flaggskeppslösning innehåller allt du behöver för att utfärda, administrera och använda Smarta ID:n som gör det möjligt för dina användare att identifiera sig visuellt, logga in, öppna dörrar, skriva under, betala, och göra säkra utskrifter (follow-me printing). Säkerhetslösningar för sakernas internet (internet of things, IoT) är också en viktig del av vår produktportfölj. Nexus har möjliggjort tillförlitliga identiteter för människor och saker sedan 1984, och vår teknik är i dag betrodd av ett stort antal organisationer, främst inom offentlig sektor, försvar, industri, sjukvård, utbildning, energi samt finans & e-handel. Nexus har 300 medarbetare på 17 kontor i Europa, Indien och USA, samt ett globalt partnernätverk.
Publiceringsdatum2018-11-30Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
KontaktPernilla Eklund
pernilla.eklund@nexusgroup.comFöretagneXus
AdressneXus
Telefonvägen 26
12626 Hägersten
KontorsadressTelefonvägen 26
Jobbnummer 4485793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.