Ordermottagare
Ellen AB / Kontorsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ellen AB i Danderyd Ellen AB är ett svenskt bioteknikföretag som grundades år 2000. Ellen erbjuder produkter för kvinnors underlivshälsa och välbefinnande. I sortimentet finns egenutvecklade produkter - ellen® Probiotisk Utvärtes Intim Crème och ellen® Probiotisk Tampong med flera. Bakom Ellens egenutvecklade produkter ligger mångårig forskning inom mikrobiologi och samarbeten med flera universitet. Försäljning sker både direkt och via samarbetspartners och distributörer. Bolagets aktie är sedan augusti 2007 listad på First North under kortnamnet ELN. Verksamheten bedrivs internationellt med utgångspunkt från kontoret i Danderyd i norra Stockholm. De största internationella marknaderna idag är Tyskland och Frankrike. Läs gärna mer på
www.ellen.se och
www.ellenab.com Arbetsuppgifter
Vi är en liten organisation som erbjuder dig en tjänst som fokuserar på att ge våra kunder service. Tjänsten innehåller intressanta och varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Arbetet består av att ta emot och registrera kundorder och leverantörsorder samt in- och utleveranser. Frisläppning och spårbarhet av order måste utföras för order där så krävs. I tjänsten ingår också leveransbevakning mot kund och leverantör. Du ansvarar för hela orderkedjan och kommunicerar direkt med våra kunder och leverantörer via telefon och email. Du har hela ansvaret för Ellens orderkoordinering gällande leveranser av varor till våra kunder. Eftersom vi är ett ISO 13485 certifierat företag ingår visst arbete med vårt kvalitetssystem såsom underhåll av skriftliga rutiner och flöden som gäller ditt ansvarsområde.
Utbildning/Erfarenhet
Du har några års erfarenhet från en order/försäljningsavdelning med snabbrörliga konsumentvaror, gärna från ett tillverkande bolag. Krav är gymnasieexamen, goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande eftersom vi har verksamhet i Tyskland. Du har god IT vana och behärskar Office paketet. Goda kunskaper i affärssystemet Monitor eller annat affärssystem är önskvärt. Meriterande är också tidigare arbete med web-shop.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, serviceinriktad, lösningsorienterad, energisk, positiv och drar dig inte för att hugga i och hjälpa teamet när så behövs. Du är inte rädd för att ta tag i nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som är självgående, prestigelös, strukturerad, flexibel och har god prioriteringsförmåga men samtidigt inser att du är en del av helheten och därför är god samarbetsförmåga med resten av Ellens team viktigt. Du måste också vara stresstålig och motiveras av ett högt arbetstempo eftersom vi är en liten, kreativ organisation.
Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt arbete i ett internationellt bolag där det är högt i tak och du rapporterar direkt till Logistik och Inköpsansvarig. Din arbetsplats kommer att vara på vårt kontor i Danderyd. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 procent men kan också bli en heltidstjänst.
Ansökan
Låter detta intressesant, skicka din ansökan inklusive CV till Logistik och Inköpsansvarig Ylva Winberg på
yw@ellenab.com. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-05-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-11
KontaktFöretagEllen AB
AdressEllen AB
18233 DANDERYD
KontorsadressSvärdsvägen 25 B
Jobbnummer 3490533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.