Orderkoordinator till Surahammar

IndustriQompetens Mälardalen AB / Inköpar- och marknadsjobb / Surahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Surahammar, Hallstahammar, Västerås, Köping, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IndustriQompetens Mälardalen AB i Surahammar, Hallstahammar, Västerås, Köping, Sala eller i hela Sverige

IQ förser industrin med kompetent personal, genom både uthyrning och rekrytering. Teknikavtalet ger våra medarbetare flera fördelar, bland annat fast månadslön, komptid och inarbetad semester mm. Arbetstider, arbetsplatser och arbetsuppgifter varierar med våra kundföretags behov och som serviceföretag anpassar vi oss efter dessa. Vårt huvudsakliga upptagningsområde är Mälardalen.



Vi söker en orderkoordinator till Surahammar
Lucchini Sverige AB är ett lönsamt och växande dotterbolag till italienska Lucchini RS Group, och är specialiserade på tillverkning och underhåll av hjul, axlar och hjulpar till tågindustrin.

För att möta den tillväxt och ökade komplexitet i uppdrag som man har fått, söker vi nu en person som kan fungera som koordinator mellan produktion och försäljning.

Rollen kommer att vara en del av ett litet, erfaret försäljningsteam och vara den resurs i teamet som säkerställer att administrationen kring varje order följs upp på ett korrekt sätt. Rollen kommer att ansvara för tekniska och logistiska diskussioner med både produktionsavdelningen och kunden, från det att ordern tagits emot tills leveransen är fullföljd. Rollen rapporterar direkt till försäljningschefen.

Vad du förväntas göra
Arbetet som orderkoordinator syftar till att administrativt stötta varje leverans enligt order. Varje enskild leverans ska genomföras enligt beställning och i enlighet med dels kundens tekniska krav och dels leveranstid. Detta innebär ett ansvar att fånga och följa upp frågor från produktionsavdelningen och inhämta svar från kunder och orderunderlag. En löpande dialog med kunden kring både teknik och logistik är mycket viktigt för att man ska kunna ta ansvaret fullt ut som projektledare för alla leveranser.

Vidare ingår i ansvaret viss hantering av speditionsfrågor tulldokument relaterade till viss export utom EU samt administrativ hantering av bolagets den legotillverkning till Kina som bolaget gör åt sitt moderbolag. i China. Rollen ansvarar även för administration kring revision av hjullager, med rapportering av resultat internt och gentemot kunder. Vid speditionsansvarigs frånvaro, kan man även fungera som backup för denna roll.

Viktiga egenskaper och kompetenser för att lyckas
Det är mycket viktigt för rollen att ha ett starkt eget driv och personen ska kunna ta egna initiativ för att snabbt och effektivt lösa de problem som kan uppstå vid en leverans. Det är ofta många parallella leveransprojekt, varför personen behöver ha en god planeringsförmåga och kunna ha många bollar i luften. Man måste ha ett tydligt intresse för produktion och kunna föra en dialog samt ställa krav på produktionsavdelningen, samtidigt som personen bör ha god känsla för service och support, då man håller i kundkontakterna under leveransen.

Vi ser helst att sökande har en teknisk utbildning i grunden. Erfarenhet från tillverkande industri är en fördel. God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift är nödvändigt, likaså god kännedom i Officepaketet. Erfarenhet från ett affärssystem är meriterande. Vi tror att den vi söker troligen är i början av sin karriär, och har en stark vilja att utvecklas.

Lucchini i Surahammar är en effektiv organisation med högt i tak och för rätt person finns det möjlighet att gå vidare inom organisationen.

Tjänsten är på heltid, där man anställs av Industriqompetens, men hyrs ut till 100% till Lucchini. Efter en period kommer rätt person erbjudas anställning hos Lucchini.

För mer info, kontakta Mathias Lewén, Industriqompetens på tel 0735155160.

Välkommen att ansöka om du vill vara med och bidra till Lucchinis vidare utveckling!

Om Lucchini
Lucchini Sweden AB är baserat i Surahammar och tillverkar hjul, axlar och hjulpar till framförallt de nordiska marknaderna. Företaget tillhandahåller även underhåll och revision av hjulpar, växellådor samt boggier, med hög flexibilitet, extraordinär kundservice och mycket korta leveranstider.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-08-24

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-24
Ange följande referens när du ansöker: 2018/52
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mathias Lewén, VD 0735155160

Företag
IndustriQompetens Mälardalen AB

Adress
IndustriQompetens Mälardalen AB
Pilgatan 8 C
72130 Västerås

Kontorsadress
Pilgatan 8 C

Jobbnummer
4309627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IndustriQompetens Mälardalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IndustriQompetens Mälardalen AB: