Orderkoordinator sökes till Malmö - Emploid AB - Inköpar- och marknadsjobb i Malmö
Orderkoordinator sökes till Malmö
Emploid AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
2021-02-17

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Emploid AB i Malmö

Publiceringsdatum
2021-02-17

Om företaget
Saveen & Werner är en koncern som bildades genom sammanslagningen av Saveen Biotech AB och Werner-Glas & Instrument AB för att nå kunder genom egna dotterbolag i Sverige, Danmark och Norge. Saveen Biotech AB grundades 1989 av forskare vid universitetet i Lund och Köpenhamn för att som partner förse laboratorier med produkter för molekylär- och mikrobiologi.
Saveen & Werner är representerat i Sverige, Norge och Danmark med egna dotterbolag för att ge kunder på alla tre marknaderna service. Målet är att vara en "one stop shop" och förse kunder med ett brett urval av högkvalitativa produkter från ledande globala leverantörer inom de fyra huvudsakliga produktområdena, Kemikalier & reagenser, Instrument, Laboratorieglas samt Plast & förbrukning. Tillgänglighet, pålitlighet och kvalitet är viktiga delar av företagets värdegrund.
För mer information om produkterna och företaget besök gärna https://www.swab.se/sv/

Dina arbetsuppgifter
Som orderkoordinator kommer du att arbeta aktivt med orderkoordinering, kundsupport och administration. Saaven & Werner är ett välfungerande och familjärt team där du i denna roll kommer arbeta självständigt under eget ansvar i nära samarbete med andra interna funktioner gentemot företagets kunder och leverantörer. Du arbetar främst med kommunikation som verktyg och kommunicerar mest med kunder på telefon och mail. Företaget tror mycket på sina medarbetare och erbjuder stora möjligheter till utveckling och ansvar.
* Hantera inkommande order och varuprover via telefon, mail och olika digitala plattformar
* Leveransbevakning
* Kundsupport
* Hantera reklamationer
* Nära samarbete med andra interna avdelningar såsom försäljning, inköp och lager
* Upprätthålla dataregister genom daglig användning av Affärssystemet Pyramid
* Aktivt delta i interna möten för att utveckla den interna verksamheten

Kompetenser
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha
* Dokumenterad erfarenhet av liknande positioner inom orderhantering/kundsupport
* Vara obehindrad i svenska samt engelska i tal och skrift
* Erfarenhet av att arbeta med ett större affärssystem
* God datorvana
Meriterande för tjänsten är:
* Kompetens i ett annat nordiskt språk

Dina personliga egenskaper
Som person är du driven och orädd samtidigt som du har en ödmjuk inställning till arbetsuppgifterna och utför dem på hög kvalitetsnivå. Du bör vara kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker om att vara spindeln i nätet och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att behöva dra ner på kvalitén. Tjänsten fordrar att du arbetar noggrant, målmedvetet, resultatorienterat och är självgående samtidigt som du är hjälpsam och har en god samarbetsförmåga. Du uppfattas ha god social förmåga, är driven och har ett uttalat intresse för service.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö
Arbetstider: mån-fre 8:00-17:00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Orderadministratör, orderkoordinator, kundtjänst, innesäljare, leveransplanerare, administration, kundsupport, logistik, Malmö, Lund, Trelleborg, rekrytering, tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Emploid AB
Limhamnsvägen 110
21613 LIMHAMN

Jobbnummer
5580216


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Emploid AB: