Orderkoordinator

Sandvik IT Services / Kontorsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik IT Services i Sandviken, Stockholm eller i hela Sverige

Sandvik IT Services är Sandvikkoncernens interna bolag med ansvar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom IT-området. Avdelningen Order & User ansvarar för att tillgodose våra kunders önskemål gällande identiteter och accesser samt order av SITS produkter och tjänster. Här ligger också ansvaret för system- samt processhantering inom dessa områden. Vi har idag 13 anställda i Sandviken samt kollegor i bl.a. Indien, USA och Australien. Nu söker vi en orderkoordinator med placering i Sandviken.

Publiceringsdatum
2011-03-31

Dina arbetsuppgifter
Som orderkoordinator hjälper du våra kunder att lägga order gällande IT Services tjänster vilket innebär att konsultera val av produkter och tjänster utifrån behov och utbud. Du är kundens kontakt och den personliga länken mellan kund och IT Services organisation inom detta område. Till dina huvudsakliga arbetsuppgifter hör att:
• hjälpa våra kunder att skapa order.
• ha personlig kontakt via telefon och e-post.
• ge guidning och råd vid val av IT Services produkter och tjänster.
• koordinera order genom orderprocessen.

Profil
Vi söker dig som har en IT-relaterad utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper. För att vara framgångsrik i denna tjänst behöver du vara kundorienterad, serviceinriktad och driven i ditt arbete. Du är strukturerad och trivs med att planera ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra. Eftersom arbetet som orderkoordinator innebär många kontakter inom och utom företaget, fäster vi stor vikt vid din förmåga att knyta och utveckla kontakter. Vidare har du goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Karin Lundman, rekryterande chef, 026-26 08 34
Karl Jonsson, HR Advisor, 070-616 04 57

Facklig kontakt
Malena Rackner, Unionen, 026-26 27 48
Thomas Eiderman, Akademikerföreningen, 026-26 18 48
Anders Wester, Ledarna, 026-26 18 63
Tidsplan för denna rekrytering:
v.14 Sista ansökningsdag 10 april
v.15 Urval samt inbjudan till intervjuer
v.16 Intervjuer
v.17 Anställningserbjudande
Välkommen med din ansökan senast 2011-04-10.
Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/jobb, jobb-id: 307625.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Christine Hägglund
Sandvik IT Services har ca 900 anställda, varav 500 arbetar i Sverige. Våra medarbetare återfinns även i t.ex. USA, Australien, Tyskland, Sydafrika, Kina och Ryssland. Vi finns i alla större länder där Sandvik verkar. Totalt har vi medarbetare i runt 40 länder. Vårt uppdrag är att stödja Sandviks verksamhets och IT-användares behov av att växa, öka effektiviteten och ha en problemfri IT-miljö genom leverans av effektiva, globala och innovativa end-to-end IT-lösningar. Sandvik IT Services stödjer över 365 applikationer och över 30 000 användare. Våra kunder finns inom alla Sandviks affärsområden över hela världen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 307625
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Sandvik IT Services

Adress
Sandvik IT Services
35-LH, personalfunktionen
81181 SANDVIKEN

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 026-262907

Jobbnummer
890834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik IT Services

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik IT Services: