Orderhanterare

Dreamwork Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Drivs du av att hjälpa andra, är du duktig på att bemöta kunder, då är kanske detta något för dig?
Vi söker en orderhanterare till MilDef.
Konsultuppdraget startar omgående och varar februari ut med chans till förlängning.

SÖKORD: order, inköp, fakturering, leveranser, artikel

Om verksamheten
I mer än 20 år har MilDef utvecklat, tillverkat och sålt robust IT och specialelektronik, främst till kunder inom försvarssektorn.
MilDef Group servar en global marknad med världsledande taktiska IT-lösningar. Bärbara datorer , servrar , switchar , routrar , intelligenta skärmar , mjukvara och integrationstjänster - vi skräddarsyr militärklassade IT-produkter och system, gjorda för att prestera under de tuffaste förhållanden.
Vår ambition är att vara den mest innovativa och flexibla aktören i branschen, med en kombination av högpresterande produkter, enastående kundservice, lång erfarenhet inom många ingenjörsdiscipliner och en företagsanda baserad på ärlighet och integritet.
Företaget startades 1997, med huvudkontor i Helsingborg, Sverige. Vi har försäljnings- och supportkontor i USA, Storbritannien och Norge.

Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter är bland annat att:
• Hantera inkommande order från kunder i vårt ERP-system
• Göra inköp från våra leverantörer
• Fakturera
• Ta fram underlag till våra kunder
• Hålla koll på alla våra beställningar och se till att de levereras i tid
• Hålla vårt affärssystem uppdaterat med artikelnummer, priser etc.
• Spåra leveranser
• Ta fram statistik för leverans, ledtider m.m.

Publiceringsdatum
2022-09-20

Profil
För att trivas i rollen har du:
• Erfarenhet från en liknande roll
• Ett kundfokuserat och affärsorienterat tankesätt
• Erfarenhet av försäljning och marknadsföring
• Stor analytisk och problemlösningsförmåga
• En förmåga att kommunicera med både våra kunder och kollegor
• Utbildning inom datateknik, teknik, ekonomi, logistik eller annat relevant område
Har du erfarenhet av Business Central samt officepaketet så är det ett plus.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6871".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600), http://www.dreamwork.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Carina Hoveborn
carina.hoveborn@dreamwork.se
042-17 66 10

Jobbnummer
6998957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: