Orderhandläggare till Leica /Customer Care Coordinator

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Munkedal
2022-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderhandläggare till Leica /Customer Care Coordinator" (publicerad 2022-06-28) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Munkedal, Uddevalla, Lysekil, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-05-24

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Leica.

Om företaget
Leica Geosystems - verkar globalt, agerar lokalt.

Leica Geosystems har i över 200 år varit revolutionerande inom mätteknik och skapat helhetslösningar för proffs över hela världen. Vi är ett marknadsledande företag som levererar tjänster och produkter inom såväl mät- och positioneringsutrustning, som kompletta maskinstyrningssystem för entreprenadmaskiner och för personal på bygg- och anläggningsprojekt. Med kontor på ett stort antal platser runt om i hela Sverige och ca 130 anställda, prioriterar vi på Leica Geosystems alltid att vara nära vår kund. Vi jobbar i skräddarsydda team med säljare, produktspecialister, service & support med flera. Vi sätter stort fokus på att ha den spetskompetens som är nödvändig för att möta behoven hos våra kunder.

Leica Geosystems är en del av Hexagon - en global ledare inom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar, vars teknologier formar sammankopplade och autonoma ekosystem i städer och i industriell produktion, för att säkerställa en skalbar och hållbar framtid.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som orderhandläggare ansvarar du för att hantera inkommande mail och samtal avseende bland annat fakturauppgifter och skapar försäljnings-, hyres-, och låneordrar från både kunder och säljare. Vidare arbetar du även med beställningar av hela system, förlängning av mjukvaror, hyreshantering, lagerjustering, kundreskontra. I teamet har ni en gemensam mailbox dit alla ärenden kommer och fördelas mellan teamet. Ni har även ett planeringsverktyg som underlättar för dig i arbetet att följa upp och hålla koll på när arbetet har blivit utfört och när du kan fakturera kunden. Du arbetar bland annat i SAP och har med fördel erfarenhet från detta eller annat affärssystem sedan innan. Du arbetar med företagets samtliga affärsområden. Arbetet är varierande och innehåller mycket administrativt arbete men även sociala utbyten, både internt och externt.

Du jobbar tätt ihop med ditt team på sex personer som präglas av god gemenskap och positiv stämning.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet från en liknande roll, exempelvis inom orderhantering eller ekonomi
• Avslutad gymnasial utbildning
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• B-körkort
Meriterande:
• Kunskaper i SAP och/eller andra affärssystem

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team där du med fördel uppskattar att jobba tillsammans med andra och ser till gruppens bästa. Din styrka ligger i att hjälpa andra och du trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Som person är du nyfiken och bidrar med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära dig nya saker och att testa på nya tillvägagångssätt. För att trivas i rollen gillar du även att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Munkedal
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Orderhandläggare, orderhantering, Customer care coordinator, kordinator, ccordinator, tekniker, service, kundservice, mättekniker, administration, administratör, SAP, Leica Geosystems, Munkedal, Uddevalla

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Moa Liljendahl
moa.liljendahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6678083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: