Orderhandläggare med intresse av kundrelationer!
Maxkompetens Konsult AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-05-06ArbetsuppgifterVill du arbeta på en familjär och personlig arbetsplats, där medarbetarna brinner för att utvecklas och ta nästa steg framåt och där du får vara med att påverka? Då är vår kund den passande arbetsplatsen för dig!
Kunden sitter i Bromma och är en av Sveriges främsta distributörer av kommunikationslösningar och Embedded hårdvara som Panel PC; Box PC, PC-kort, processormoduler samt display och tochlösningar m.m. Dem arbetar med utgångspunkt från standardiserade och beprövade produkter som modifieras enligt kundens önskemål.
Som orderhandläggare kommer du att arbeta i ett team med innesäljare och inköpare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att hantera inkommande order och forecast samt underhålla relationerna med kunderna. Du ha ett nära samarbete med säljare och tekniker som ger kunden förslag på möjliga lösningar på kundens problem och behov. Du kommer att skapa offerter, bearbeta inkommande frågor och vara en länk mellan företaget och kunden. Kundkontakten sker huvudsakligen över telefon och e-post.
ProfilVi söker dig som har utbildning inom handel och/eller ekonomi på gymnasienivå, du har tidigare arbetslivserfarenhet inom handel av elektronikområdet och är bekväm inom Office-paketet.
Som peson tar du egna initiativ, du tycker om att arbeta mot mål och att uppnå resultat. Du är noggrann och tar ansvar för att ta processer framåt och känner personlig tillfredsställelse av ett väl utfört arbete. Vidare är du utåtriktad och social i professionella sammanhang, tycker om att arbeta tillsammans med andra och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning i liknande branscher. Har du tidigare arbetat i affärssystemet AX2012 är det mycket positivt.
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket betyder att du kommer vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos vårat kundföretag. Tjänsten är på deltid 75% fram till sista augusti med stora möjligheter till förlängning och övertag av kund, då finns även möjlighet att gå upp och arbeta heltid.
Start: omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Bromma
Arbetstid: 75%, kontorstider
Lön: Individuell marknadsmässig lönesättning.
Sista ansökningsdag
2016-05-22
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.
Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 4599
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Bergsman 28-120 753 03
sandra.bergsman@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm
KontorsadressHerkulesgatan 12, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2828095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.