Orderadministratör/VD assistent till internationell koncern

Poolia Office Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Är du en flexibel och serviceinriktad lagspelare med en tydlig administrativ ådra som söker en ny utmaning i ett stabilt och framgångsrikt företag? Trivs du med att arbeta på ett mindre kontor i en internationell koncern med omväxlande arbetsuppgifter, då kan du vara den vi letar efter! Till ANDRITZ AB söker vi för rekrytering en orderadministratör/VD assistent.

Tjänsten, som är på heltid och placerad i Stockholm, ska tillsättas snarast enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Denna omväxlande tjänst består av flera delar med fokus på administration och support. Du arbetar med komplex orderhantering i SAP till stora kunder inom processindustrin för produktområde Pulp & Paper, i tätt samarbete med projektledare och säljare som är placerade runt om i Sverige. Du ansvarar självständigt för orderläggning och fakturering samt tillsammans med ekonomiavdelningen i Örnsköldsvik hanteras betalningsvillkor, bankgarantier och valutor.

Som assistent kommer du att supportera VD med olika administrativa uppgifter, såsom bokningar och arrangemang kring koncernledningsmöten och olika aktiviteter, hantering av mail, kalender och reseräkningar samt bistå med annan support som kan behövas. Rollen inkluderar även allmänna kontorsgöromål såsom telefonkontakter och att tillse att kontoret fungerar optimalt.


Utbildning/erfarenhet
För den här tjänsten söker vi dig med flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som inkluderat orderhantering, fakturering, ekonomi och administration. Dina kunskaper i Office-paketet är goda och vi ser det som meriterande med erfarenhet av affärsystemet SAP. Då tjänsten innebär regelbundna kontakter med leverantörer, kunder och kollegor runt om i Europa, behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i denna roll bör du vara serviceminded och proaktiv med en positiv och tillmötesgående attityd. Vidare är du ansvarstagande, stabil och organiserad med en god prioriteringsförmåga. Därtill tror vi att du är en samarbetsvillig och prestigelös person som trivs med att arbeta på ett mindre kontor där man hjälps åt och du får möjlighet att dela din tid mellan olika typer av arbetsuppgifter. Givetvis förstår du vikten av hög integritet och gott omdöme då du som assistent till VD tar del av affärskritisk information.


Företagsbeskrivning
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 25 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.
Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är det ca 240 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Piteå, Karlstad, Norrköping, Borlänge, Varberg och Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-31

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 46269
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Elfving 08-555 651 32

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3411901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: