Orderadministratör till Vyaire Medical

Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Till vårt Nordiska team på Vyaire Medical söker vi nu en orderadministratör för ett uppdrag på minst 5 månader som har rätt inställning och vill tillhöra ett glatt och trevligt team som sitter i fräscha lokaler i Danderyd. Den 3 oktober 2016 separerades affärsområdet Respiratory Solutions (Vital Signs, Airlife, Ventilation och Respiratory Diagnostics) från Becton Dickinson (BD) under ett nytt namn, Vyaire Medical, vilket är ett fristående aktiebolag som bl a tillverkar och säljer förbrukningsmaterial inom Anestesi och Intensivvård, temperatur, monitorering och EKG . Globalt består Vyaire Medical av 5000 anställda och omsätter ca 800 miljoner USD. I Danderyd sitter 7 personer, inom funktionerna sälj, marknad och kundservice.

Publiceringsdatum
2017-05-05

Om tjänsten
I rollen som orderadministratör kommer du arbeta med hela orderhanteringen, vilket innebär att ta emot och registrera ordrar, följa upp leveranser och hantera returer. Arbetet innebär mycket kundkontakt, både via telefon och mail. Vidare kommer du arbeta i ett nära samarbete och i dialog med de nordiska säljarna. Det här är ett konsultuppdrag med start omgående och som sträcker sig 5 månader fram, med chans till förlängning.


Kvalifikationer
För att passa i rollen som orderadministratör ser vi att du har följande bakgrund:

* Erfarenhet från liknande roll inom orderadministration/kundtjänst
* Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
* Om du behärskar holländska eller finska eller annat skandinaviskt språk flytande i tal och skrift ser vi det som mycket meriterande
* Erfarenhet av att lägga ordrar i SAP är meriterande

Personligt
Vi ser gärna att du som söker har en god social och kommunikativ förmåga. Du är en initiativtagare och är inte rädd för att ta för dig. Vidare är du van med olika kontaktytor, är serviceminded och har lätt för att skapa goda relationer, med både kollegor och kunder. Du arbetar bra såväl självständigt som i team.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, 08.00-16.30 Start omgående och 5 månader fram, med chans till förlängning

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Ärlestål 08-586 22 718

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3479574

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: