Orderadministratör till Safetrack i Staffanstorp

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av administration och exportaffärer? Är du dessutom noggrann och kommunikativ i ditt arbetssätt? Då ska du söka tjänsten som Orderadministratör på Safetrack i Staffanstorp.

Om Safetrack
Safetrack Baavhammar AB är den ledande tillverkaren av förbindningsmetoder för anslutning av kablar inom järnvägsbranschen, jordnings och katodskyddsindustrin. Med anslutningsmetoder som pinnlödning, SafeBond® och SafePlug® kan Safetrack tillfredställa kundernas behov av moderna system för kabelanslutning. Safetrack representerar en rad internationella företag med stort sortiment av väldesignade verktygsbärare och förvaringssytem.

Publiceringsdatum
2019-02-11

Om tjänsten
Som Orderadministratör hanterar du dokumentation och kommunikation med kunder och distributörer. Ditt kontaktnät kommer bestå av såväl nationella som internationella kontakter och här är dina språkkunskaper, servicekänsla och noggranna administration avgörande. Du har ett eget arbetsrum i ljusa och fräscha lokaler i Staffanstorp, för att ta sig hit underlättar det om du har körkort och tillgång till bil. Arbetstiderna är vardagar 08:00-17:00 (möjlighet till viss flexibilitet).

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Exportaffärer som kräver dokumentation (tillstånd, tulldokument m.m.) - Löpande kommunikation med internationella kunder och distributörer.

Om dig
Vi söker efter dig som trivs i en administrativ och relationsskapande roll. Du värdesätter hög grad av service och har gärna tidigare erfarenhet från en verksamhet som driver exportaffärer. Har du en utbildningsbakgrund inom transport- och logistikbranschen har du dessutom en god konkurrenskraft från andra sökande. Meriterande är om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid samt om du har arabiska språkkunskaper.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av spedition eller orderhantering - Talar och skriver flytande på svenska och engelska - God datorvana

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning den 1 juni. Tjänsten är ett konsultuppdrag med ett vikariat på 1-1,5 år. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten startar den 1 juni. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida-Maria Karlsson 0736 84 72 91

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord Orderadministratör, Administratör, Export, Staffanstorp, Pyramid, Arabisktalande, Internationella relationer, Service, Spedition, Utveckling, Språkkompetens

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: ref-28915
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Karlsson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
4606689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: