Orderadministratör till kund i Solna!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Trivs du med att jobba administrativt? Brinner du för kundkontakt och tycker om att jobba i ett högt tempo? Då har vi på Adecco det perfekt uppdraget för dig som Orderadministratör hos vår kund med start omgående.
Publiceringsdatum2019-05-09Om tjänstenI rollen som Orderadministratör är ditt huvudsakliga ansvar att administrera kring kundens kunder, gruppen du kommer tillhör arbetar med administration kring cirka 100 kunder. Du kommer utföra orderläggning, arbeta i kunders ärendehanteringssystem när detta krävs samt uppföljning av orderlagda och levererade produkter och tjänster.
Du arbetar också med uppföljning och att aktivt medverka till att upprätthålla överenskomna SLA i enlighet med avtal. Då tjänsten är en viktig central funktion i kundens arbetsflöde och för kundens kunder ger det dig många kontaktytor både inom och utanför företaget. För att skapa ett effektivt flöde i arbetet kräver rollen vidare att du skapar och säkerställer gott samarbete med andra funktioner inom företaget genom integrerade målsättningar. Rollen innebär också att du på ett systematiskt sätt behöver sätta upp rutiner som förenklar och effektiviserar flöden.
Arbetstiden är förlagd måndag till fredag mellan 08.00-17.00.
I din roll som Orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ta emot samtal, externt och internt, avhjälpa på ett korrekt sätt
• Ta emot ärenden via mail, externt och internt, avhjälpa på ett korrekt sätt
• Orderläggning via kundens interna system och ärendehanteringssystemet Service Now
• Fakturafrågor från kunder
• Kontakter med kunder i olika frågeställningar
• Transportfrågor
• Hålla sig uppdaterad i gällande kundens produktutbud samt de system kunden använder för bla orderläggning och utförandet av övriga arbetsuppgifter.
Om dig
För att trivas i rollen är det viktigt att du är en noggrann person som trivs med att skapa struktur och arbeta administrativt. Då rollen innebär en hel del kundkontakt är du en person som har hög social kompetens och som får energi av att arbeta i en tillvaro med många kontaktytor. Vidare är kundfokus viktigt för dig och genom stort engagemang ser du till att målet för arbetsdagen alltid är nöjda kunder. Då du dagligen arbetar nära flera av dina kollegor tycker du också det är viktigt med service internt och du strävar alltid efter att få ett gott samarbete. Därtill trivs du i en miljö där det oftast är högt tempo och har därför en god förmåga att prioritera och strukturera upp ditt eget arbete.
Vidare ser vi att du behärskar engelska i både tal och skrift då kunden är ett globalt företag och stor del av det dagliga arbetet är på engelska.
Viktigt för tjänsten är:
• Avslutad gymnasieexamen gärna med ekonomisk inriktning
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som Orderadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 4 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns stora möjligheter att uppdraget förlängs.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Jelena Dogas via 073 - 684 72 92
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-08
Ange följande referens när du ansöker: ref-29873
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJelena Dogas
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4776570
Observera att sista ansökningsdag har passerat.