Orderadministratör till globalt teknikbolag
OIO Väst AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2025-02-21
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OIO Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad orderadministratör till ett teknikbolag med stark global närvaro. Här blir du en del av ett erfaret team som hanterar kundsupport och samarbetar nära bolagets säljorganisation där du ansvarar för ordern från registrering till leverans!
Publiceringsdatum2025-02-21Om tjänstenI denna roll kommer du att ansvara för hela orderprocessen, från registrering till leveransuppföljning. När en ny order landar i orderinkorgen fördelas den internt i teamet. En orders handläggningstid kan variera från några minuter till en eller två timmar baserat på storlek och komplexitet. Du har säljaren som främsta kontaktperson gällande orderns innehåll och samtidigt har du stöttning hos fem kollegor i teamet som har stark kompetens och många års erfarenhet. Du har daglig kontakt med interna och externa parter och säkerställer att kunder får den information de behöver under hela processen. Arbetsdagarna är omväxlande och du behöver kunna prioritera om när oförutsedda situationer uppstår - alltid med kundnöjdhet i fokus.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Registrera och administrera inkommande ordrar
Ha löpande kontakt med leverantörer och produktionsenheter
Ansvara för leveransbevakning och informera kunder om status
Säkerställa att rätt dokumentation och informationsmaterial skickas ut
Koordinera och följa upp orderflödet för att säkerställa hög leveransprecision
Vi söker dig som
Har jobbat med liknande uppgifter under några år såsom support, administration eller innesäljare/ordermottagare.
Är van vid att arbeta i affärs- och CRM-system. Har du tidigare arbetat i SAP ser vi det som meriterande.
Har flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Som person är du engagerad och van att arbeta självständigt. Vi ser att du är en ansvarsfull lagspelare som har en förmåga att skapa och behålla långsiktiga kundrelationer. Du är en doer, noggrann i ditt arbete samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad. Du sätter kundens behov först och att ge stjärnklassig service till kunden är en självklarhet för dig. Du är van vid att dagligen använda och navigera runt bland olika affärs- och CRM-system.
Om anställningen
Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag med anställning hos OIO med en ambition om att på sikt gå över till en anställning hos vår kund.
Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval, intervjuer, tester och en bakgrundskontroll att genomföras.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Önskat startdatum: Enligt överenskommelse
Placering: Askim/Sisjön, Göteborg. Möjlighet till distansarbete 1-2 dagar i veckan efter överenskommelse.
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OIO Väst AB (org.nr 559351-5835),
https://oio.se/ Arbetsplats OIO
Jobbnummer 9181563