Orderadministratör till expansivt företag i Göteborg!
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2017-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till expansivt företag i Göteborg!" (publicerad 2017-03-14) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare arbetat med administration eller kundservice och söker efter en ny utmaning? Trivs du i en självständig roll där du har många kontaktytor? Då har vi en tjänst för dig!
Publiceringsdatum2017-02-10Om tjänstenVårt kundföretag är verksamma i flera länder i Europa och är cirka 1300 anställda i Sverige. Du kommer att arbeta på deras kontor i Göteborg, nära Stigs Center, och kommer tillsammans med dina kollegor sitta i ett öppet kontorslandskap. Det arbetar 40 personer på kontoret idag och du kommer att ha ett nära samarbeta med dina kollegor som arbetar i kundtjänsten, men även orderadministratörer i andra länder. Din roll som orderadministratör innebär att kvalitetssäkra och leveransbevaka orderprocessen. Din roll innebär:
* hantera 150-200 order per dag
* ytterst ansvar för specifika länder
* leveransbevakning
* arbeta i projektform vid stora beställningar
* reklamationshantering
* ta emot förfrågningar via mail
* vägleda kunder vid produktval
* säkerställa orderprocessen
* knyta långsiktiga relationer med kunder
* erbjuda kunden bästa möjliga ledtider
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundkontakt och administration. Du känner dig bekväm i en PC-miljö och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i SAP eller Movex. En stor del av kommunikationen sker på engelska, så det är viktigt att du behärskar det engelska språket i tal och skrift. Det är meriterande om du behärskar ett tredje språk. Som person är du driven, social, har lätt för att sätta dig in i nya system samt prestigelös.
Viktigt för tjänsten än:
* tidigare arbetat i MS Office
* fullständig gymnasieutbildning
* behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Det är ett löpande behov och för rätt person finns det stora möjligheter till att det blir en anställning direkt hos kunden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00
ErsättningEnligt överenskommeöse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Fahlström 031-725 45 08
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3314995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.