Orderadministratör till Consilium Marine & Safety!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2017-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till Consilium Marine & Safety!" (publicerad 2017-06-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-05-02

Om tjänsten
Consilium Marine & Safety är en av världens ledande leverantörer av produkter och system inom säkerhet och navigation. Det är ett internationellt företag, verksamma på ett flertal olika marknader, såsom marin, olja och gas, transport och byggnadssektorn. Totalt är de över 800 anställda på 25 kontor runt om i världen. Deras grundvärderingar One global team, We deliver och We take responsibility följer dem i deras dagliga arbete och deras företagskultur präglas av en varm och familjär atmosfär.

Avdelningen Operation hanterar främst produkter inom brand- och gasdetektion inom cargo/lastbåtar. Teamet består av 11 personer, varav 4 st är orderadministratörer och övriga är projektingenjörer. Under våren kommer teamet att ta över arbetsuppgifter från en annan funktion inom Consilium, och de behöver därför stärka upp med en resurs för att hantera den ökade arbetsbelastningen. Som orderadministratör kommer du att ta emot orders från Consiliums sälj-och marknadsbolag. Du registrerar orders, säkerställer information och följer upp leverans och tidplan. I rollen som orderadministratör har du flera kontaktytor, både internt med övriga funktioner som är involverade i dina orders men också externt gentemot kunden. Exempel på arbetsuppgifter är:

* Administrera och koordinera orderläggning och leverans av projekt
* Samordna orders med projektingenjörerna, samt andra funktioner inom Consilium
* Följa upp orders och kostnader samt hantera felbeställningar och klagomål

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en administrativ roll och har arbetat i något affärssystem, till exempel Movex/M3, Lime, SAP etc. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och trivs i sociala miljöer med mycket kontakt med kollegor och kunder. Det här är ett jobb för dig som är flexibel och har förmågan att prioritera i arbetet. Vidare har du förmågan att arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt.

Viktigt för tjänsten är:

* tidigare erfarenhet av en administrativ roll
* tidigare erfarenhet av något affärssystem
* svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och du arbetar på deras kontor på Ringön i Göteborg. Arbetstiderna är belagda 08:00-17:00.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardagar, 08:00-17:00

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3469424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: