Orderadministratör till Avantor på heltid!

Academic Work Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Lockas du av en internationell miljö med många kontaktytor där du får leverera högsta service till kund? Är du också sugen på nya utmaningar? Då är denna roll något för dig! Vi söker en Orderadministratör till Avantor Services - läs mer och sök rollen redan idag!

OM TJÄNSTEN
Avantor Services erbjuder högkvalitativ lab-service integrerat hos kunder inom främst läkemedelsindustrin med målet att förbättra produktivitet och vetenskaplig innovation från laboratoriet till produktutveckling. Tillsammans med ditt team kommer du i rollen som Orderadministratör arbeta med ett brett utbud av kontakter, inklusive kunder, leverantörer och kommersiella kollegor. Tjänsten är placerad in-house hos deras kund vilket innebär ett ansvar för kundens inköp av material, samt life science-produkter och förbrukningsvaror till deras laborativa verksamhet.

Som Orderadministratör är du ansvarig för att stödja verksamheten genom att hantera leveranskedjan av material till laboratorieavdelning, där du arbetar delvis med inköpsprocessen från prisförfrågan till fakturahantering. Det innebär att du kommer ta emot kundförfrågan via etablerade system och antingen matcha eller förhandla om pris samt leveranstid för produkten. Beställningar placeras sedan i inköpssystem och kunden uppdateras med ledtider och beställningsbekräftelse

Du erbjuds

• Ett givande arbete med varierande arbetsuppgifter
• Möjlighet att utveckla dina order- och leverans kunskaper
• Möjlighet till personlig utveckling genom ett ansvarstagande arbete

Tjänsten är ett vikariat på ca 6 månader där du kommer vara anställd som konsult av Academic Work. Uppdraget kommer att vara på heltid och startar omgående. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
• Ansvara för leverantörskontakter
• Ansvara för orderhantering
• Generera rapporter vid behov
• Delta i och driva processförbättringar
• Agera rådgivare inom inköp till den laborativa verksamheten

VI SÖKER DIG SOM
• Har tidigare arbetslivserfarenhet av orderläggning, dokumentation och administration
• Har en god datorvana och erfarenhet av att arbeta i administrativa verktyg
• Har obehindrade kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet

Meriterande:

• Erfarenhet av systemen Service Now eller SAP
• Har en relevant eftergymnasial utbildning



Som person är du

• Strukturerad
• Noggrann
• Kommunikativ
• Självgående

Övrig information

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid under ca 6 månader
• Placering: Pepparedsleden 1 - Mölndal

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om vår kund här https://www.avantorsciences.com/site/

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15091647".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7671834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: