Orderadministratör, sommarjobb, till industri i Västerås

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en orderadministratör som vill jobba över sommarperioden. För dig som studerar kan det finnas möjlighet till extraarbete under terminen.

Publiceringsdatum
2019-03-29

Om tjänsten
I rollen som orderadministratör ingår arbetsuppgifter om att stötta ordinarie Orderadministratör som arbetar med att ta emot, kvalitetssäkra, registrera och leverera beställningar från våra kunder. Du ska ta hand om ordrar och se till att de prissätts och blir leveransplanerade. En vanlig arbetsdag kan även innefatta att ta emot reklamationer och att utföra supportärenden. Du ska även ta emot och komplettera saknade uppgifter, prisberäkningar, tekniska lösningar och leveransplanering.

I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Kundkontakt
• Orderadministration
• Supportärenden till kunder
• Ta emot reklamationer

Om dig
För att lyckas i rollen måste du ha en positiv och hög energinivå, samt verkligen brinna för kunden och dess behov. Du ska ha en förtroendegivande personlighet gentemot både kunder och kollegor och sprida glädje genom både mail och telefon. Som person ska du vara noggrann, effektiv och engagerad samt vara lösningsorienterad. Vi ser gärna att du brinner för att hjälpa andra människor och att du är serviceinriktad. Om du har en inre vilja till att både lära och lära ut så passar du in här! Vi ser även gärna att du är social och har lätt för att få kontakt med personer via telefon. Till sist är det viktigt att du är positiv och ser möjligheter istället för hinder, eftersom du är en viktig funktion för orderflödet där många kollegor behöver samarbeta.

Viktigt för tjänsten är:
• Service-fokus
• Effektivitet
• Noggrannhet!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med start så snart omständigheterna tillåter. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Ola Ekehult via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, orderadministration, administratör, orderadministratör, kundtjänst, konsult, tjänsteman, logistik, inköp, sommarjobb, sommar jobb, student, extrajobb, extraarbete, extra jobb,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-15
Ange följande referens när du ansöker: ref-29477
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ola Ekehult Ola.Ekehult@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 4A

Jobbnummer
4700820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: