Orderadministratör sökes till Adecco Office & HR

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. För mer info, gå in på www.adecco.se.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.
Nu söker vi en orderadministratör till uppdrag hos vår kund beläget i centrala Stockholm!

Publiceringsdatum
2009-11-11

Arbetsuppgifter
Som orderadministratör arbetar du huvudsakligen med produktförfrågan, offerering och orderläggning samt uppföljning av leverans och betalning. Därtill kommer viss administration av kundregistret. Tjänsten innebär många kontakter internationell, både internt och externt.

Erfarenheter
Vi söker dig med erfarenhet av orderadministration enligt ovan. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Det är en fördel om du behärskar finska språket samt har förståelse för danska och norska. Mycket kontakt sker med huvudkontoret som ligger i Frankrike och kunderna finns i Norden, Baltikum och Polen. Du behärskar Officepaketet utan problem, framförallt har du stor vana av Word och Excel. Har du dessutom erfarenhet av SAP är det också en fördel.

Dina personliga egenskaper
Som person är du nyfiken och har en inre drivkraft samt vilja att lära dig. Du har en positiv syn på tillvaron och är orädd för att ta kontakt internt i organisationen och med kunder. Du är kundfokuserad och serviceinriktad.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid. Uppdraget ska tillsättas omgående och varar 4 månader framåt.
Är du intresserad?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig hos Adecco, följ denna länk: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=720195
För frågor om tjänsten kontakta Hedvig Olsson på 08- 598 983 19.
För frågor om tjänsten kontakta Elinor Elliason på 08-598 983 04
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
535809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: