Orderadministratör/säljstöd till internationellt företag!

Magnab Eurostat AB / Inköpar- och marknadsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magnab Eurostat AB i Haninge, Nyköping, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du ha ett administrativt arbete med stort inslag av kundsupport? Har du erfarenhet av order- och innesälj?

Magnab Eurostat AB säljer ESD produkter till elektronikindustrin i Norden och Baltikum.
Vi ingår i Eurostat Group: en Europeisk organisation av ESD experter som har egen produktion i Frankrike och Asien.
Vi hanterar order/ lager och fakturering och behöver nu förstärka vår organisation med ytterligare en orderadministratör till vårt säljkontor i Haninge.
Förkommande arbetsuppgifter för en orderadministratör hos Magnab Eurostat är följande:
Hos Magnab Eurostat AB arbetar du dagligen för att bemöta kunderna önskemål och krav. Vi arbetar i systemet Syteline.
Du arbetar i en bred administrativ roll med arbetsuppgifter som att registrera order, ordererkännanden, bevaka inleveranser, utskrift av plocklistor, registervård, kontakt med speditörer, vara behjälplig med inköp av material, fakturering samt handläggning av betalningspåminnelser.
I övrigt har du en funktion där kvalité och kontrollarbete hela tiden återkommer samtidigt som det förväntas att du ger god service mot både kunder och intern personal.

Vem är du?

Du som har relevant arbetslivserfarenhet och tidigare arbetat med support och order kommer känna att du hittat rätt. Du är noggrann, driven, nyfiken och gillar när det är ordning och reda runt omkring dig. Du är en van användare av datorn som arbetsredskap. Detta tillsammans med dina personliga egenskaper gör att du kommer känna tid trygg och bekväm i rollen som orderadministratör / innesälj
Värdefulla egenskaper hos dig som söker är samarbetsförmåga, tålamod, lätt att lära samt kundorienterad.
Som person har du ett driv och är inte rädd för att ta för dig. Du kan arbeta självständigt och strukturerat.
Arbetstiden är förlagd till dagtid.
P.g.a. kundkontakter både nationellt och internationellt, kräver tjänsten att du talar och skriver engelska och svenska obehindrat. God datorvana är ett krav. Stort plus är om du kan Franska
Tjänsten är en till en början 50% med fast lön, 6 månaders provanställning därefter tillsvidareanställning.
Nystartsjobb är ett plus men inget krav.

Då urvalsprocessen sker löpande är det av vikt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsterna så är du välkommen att kontakta Thomas Valtonen på:
e-post: thomas@magnab.se
Mobil: 0703-99 63 11

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
6 månaders provanställning därefter tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-04-25

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: thomas@magnab.se

Kontakt
Thomas Valtonen Säljchef mobil: 0703-99 63 11 thomas@magnab.se

Företag
Magnab Eurostat AB

Adress
Magnab Eurostat AB
13640 HANDEN

Kontorsadress
Rudsjöetrrassen 3

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0703-996311

Jobbnummer
2804063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magnab Eurostat AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magnab Eurostat AB: