Orderadministratör med erfarenhet från remburs/export-hantering
Placera Personal AB / Kontorsjobb / Solna
2012-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör med erfarenhet från remburs/export-hantering" (publicerad 2012-03-19) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund är ett internationellt medecintekniskt företag som ligger i framkant gällande forskning och utveckling med placering i trevliga lokaler i Solna. Vi erbjuder dig en varierande tjänst i en dynamisk organisation med god stämning. Du kommer att tillhöra orderavdelningen och ingår i ett trevligt team på 6 personer. Den här tjänsten innebär att du kommer att arbeta brett inom hela logistikkedjan.
Publiceringsdatum2012-02-28Dina arbetsuppgifterI tjänsten som orderadministratör ingår det följande arbetsuppgifter:
• Daglig kontakt med försäljningskontor runt om i världen via e-mail och telefon
• Registrering av order i SAP
• Bevaka order, så de levereras i rätt tid
• Remburshantering
• Skeppa och fakturera (inkl. exportdokumenthantering)
• Daglig kontakt med lagret i Holland, olika speditörer, kollegor på Planering/Inköp och Sales
• Medverka till att företagets uppställda mål gällande leveransgrad uppfylls
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet från likande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Kunskaper i MS Office
• Erfarenhet från SAP är en fördel
Som person tror vi att du är trivs med att arbeta i team, du är utåtriktad och gillar att ge service både internt och externt. Det är även viktigt att du gillar att ta egna initiativ och driva flera processer samtidigt.
Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan omgående!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vi tar inte emot ansökan via post.
Arbetstider och omfattningHeltid, ett uppdrag på ca 10 månader. Start omgående.
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Eriksson, 08-586 22 725
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1171475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.