Orderadministratör/kundservice
Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB
är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning.
Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och data/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 90 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker nu för rekrytering till DMG Scandinavia en Administratör till reservdels/servicefunktionen
DMG Scandinavia Sverige är en del av Gildemeister AG, som sysselsätter mer än 5 500 medarbetare runt om i världen. Koncernen är världsledande inom försäljning av spånskärande verktygsmaskiner. DMG erbjuder mer än 100 produkter inom området svarvning, fräsning, laserbearbetning och ultrasonics. Med 15-20 nya produktutvecklingar per år, befinner sig DMG i spetsen för den tekniska utvecklingen i branschen.
Hos DMG Scandinavia Sverige arbetar för närvarande 24 engagerade personer inom försäljning, service, utbildning och reservdelshantering. Vi är en del av DMG Scandinavia som omfattar Sverige, Danmark och Norge. Du kan läsa mer om oss och våra produkter på
www.gildemeister.com. Arbetsuppgifterna består av orderhantering av reservdelsbeställningar, fakturering, offertarbete, hantering av serviceavtal, kundservice, leverantörskontakter, leveransbevakning mm. Man arbetar mycket tillsammans med servicekoordinator och servicetekniker. I tjänsten ingår även ansvar för uppdateringar av ex.vis kunduppgifter och prislistor i affärssystemet BaaN. Arbetet innebär mycket kontakter med Tyskland i olika frågor.
Önskvärda kvalifikationer är gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av liknande arbete - gärna inom teknikområdet. Mycket goda datakunskaper och erfarenhet av något affärssystem krävs. Då arbetet innebär många internationella kontakter så behövs goda kunskaper i engelska och kan man tyska så är det en stor merit. Detta arbete kräver en mycket serviceinriktad person som sätter kunden i centrum och kan arbeta flexibelt och självständigt. Tjänsten gäller ett vikariat på heltid ca 1 år med mycket stora möjligheter till fortsatt anställning. Tillträde så snart som möjligt.
För ytterligare information ring gärna Rekryterare Anna-Lena Gällström 08-586 22 730.
Välkommen med din ansökan snarast.
Vi kommer löpande att kalla kandidater på intervjuer.
Publiceringsdatum2008-07-16Arbetstider och omfattningHeltid, Vikariat ca 1 år.
ErsättningMånadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-15
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna-Lena Gällström, 08-586 22 730
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 271021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.