Orderadministratör inom Supply Chain sökes!

TNG Group AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG Group AB
TNG söker nu en orderadministratör inom Supply Chain för kunds räkning. Vår kund är en ledande leverantör av optiska nätverkslösningar för transport av data, röst och videotrafik baserade på WDM-teknologi (Wavelength Division Multiplexing). Deras kundbas består av fler än 200 tele- och kabelTV-operatörer, Internetleverantörer samt större företag och offentliga förvaltningar i Europa, Amerika och Asien. Vår kund sitter i Liljeholmen.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som är en initiativrik orderadministratör till kunds Supply Chain organisation med fokus på serviceorder och fakturering. Dina arbetsuppgifter som orderadministratör består av mycket administration men även en hel del kundkontakt och daglig kontakt med våra säljare i respektive regioner. Du ansvarar för att uppdatera ERP-systemet med senaste information, skickar ordererkännande och fakturor till kund och informerar kund samt internt vid eventuella ändringar. Vidare jobbar du nära serviceteamet med att svara på frågor. Andra avdelningar du samarbetar med är t.ex. utbildningsavdelningen, kundorderavdelningen samt ekonomi. Dina viktigaste ansvarsområden är serviceorderhantering och att vara både extern och intern kontaktperson vid order- och service frågor. Vidare kommer du vara behjälplig med att kontinuerligt förbättra system, processer och rutiner.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående.
Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och jobbar som konsult ute hos vår kund. Efter sex månader förväntas du bli tillsvidareanställd hos kunden.
Vem är du?
Du som söker denna tjänst har lämplig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom försäljning eller administration samt att du tidigare jobbat med liknande arbetsuppgifter. Vi ser även gärna att du har branschkunskap och erfarenhet av att arbeta med eller mot kontraktstillverkning. Erfarenhet att arbeta i affärssystem och god datorvana samt att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Vidare har du god förståelse för hela flödesschemat och processerna kring försäljning och har en god teknisk förståelse.
Som person är du noggrann, flexibel och prestigelös. Du har en mycket god känsla för vad service innebär och strävar efter att bemöta kunden på bästa sätt. Vidare ser vi gärna att du är trivs med att arbeta i högt tempo och är lite av en problemlösare.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig Christina Pedersen.
Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Du ansöker om tjänsten enkelt genom att registrera dina kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV i vår databas. Följ anvisad länk.

Publiceringsdatum
2011-10-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 65
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Pedersen, 0841069051

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm

Jobbnummer
1067838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: