orderadministratör i alvik

Randstad AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-18

Dina arbetsuppgifter
Är du en finsktalande orderadministratör som är ute efter en roll med varierande och utvecklande arbetsuppgifter?
Vi söker nu kvalificerade, ansvarsfulla och serviceinriktade orderadministratörer till uppdrag ute hos våra kunder i Alvik! Rollen passar dig som är en målinriktad, detaljorienterad, har ett driv och inte är rädd för att ta initiativ.

Start: Omgående till och med 3 månader. Finns chans till förlängning.
Arbetsgivare: Randstad AB
Arbetstider: Måndag-fredag, kontorstider 8-17. Chans till hybrid arbete hemma vs kontor vissa dagar efter introduktion är klar.
Plats: Alvik

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen är du del av ett nordisk kundserviceteam där du jobbar främst med orderadminsitration men även allmän kundsupport inom er avdelning samt säljsupport om de produkter i er produktportfölj. Arbetsuppgifterna innebär att utforma och utföra kundserviceaktiviteter i linje med företagets nordiska affärsverksamhet (Sverige, Finland, Danmark och Norge)

Du kommer bland annat att jobba med:

Mottagning och registrering av inkommande kundorder via mail, telefon, kundportaler etc
Hantering av kundförfrågningar via mail och telefon
Utföra "order-to-cash" aktiviteter från orderhantering till fakturering
Leveransbevakning av kundorder
Stödja och utföra kundserviceaktiviteter
Se till att relevanta KPI nås: (Customer Satisfaction, Responsiveness, etc)
Identifiera och driva kundnöjdhetsinitiativ
Följa upp och hantera avvikningar och fel i order och leveranser.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen ska du ha:

minst två års erfarenhet av orderadministration och kundservice
god erfarenhet av MS Excel och SAP eller liknande system
intresse för digitalisering och dataanalys
en vilja att ständigt utvecklas och lära sig mer
ett driv och vara lösningsorienterad/problemlösare
gott ordningssinne med förmåga att klara komplexa situationer där många interna och externa kontakter är inblandade
god samarbetsförmåga
god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
kunskap inom ekonomi och fakturering
flytande i finska, svenska och engelska

Meriterande är:
erfarenhet av Power BI

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenheter
Minst två års erfarenhet av liknande arbete.

Så ansöker du
Skicka in din ansökan senast 2022-11-06. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Randstad AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201412224".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Philip Jussil
Philip.jussil@randstad.se

Jobbnummer
7087402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: