Orderadministratör

Lechner Svenska Holding AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lechner Svenska Holding AB i Helsingborg, Markaryd eller i hela Sverige

Lechner Svenska Holding AB är ledande tillverkare inom förädling av köksbänkskivor och våra produkter finns i större delen av nordiska hushåll.
Vår fabrik i Strömsnäsbruk byggdes 2011 och vi är idag ca 65 anställda. Vi expanderar och öppnar nu ett kontor i Helsingborg.
Lechner Svenska Holding AB befinner sig i en stark förändringsfas, vi jobbar med att bygga upp en stabil organisation för att förbereda bolaget för framtiden. Trots att vi inte är ett nystartat bolag drivs vi i entreprenörsanda där korta beslutsvägar och stort ansvarstagande är i fokus.
Vi investerar i dig som medarbetare och vill att du ska utvecklas tillsammans med oss.
Om Tjänsten
I rollen som orderadministratör blir du en viktig del av organisationens nya säljavdelning.
Din huvudsakliga uppgift är att ta emot och konfigurera kundorders i vårt ERP system Monitor.
I ditt dagliga arbete har du nära kontakt med våra kunder, följer upp på förfrågningar och ändringar samt säkerställer att all kommunikation når de berörda avdelningarna så som produktion och utlastning.
Dessa uppgifter kräver en hög serviceanda och du bör trivas med att bygga nära relationer med våra kunder. Att säkerställa att deras beställningar kommer fram i tid och eventuella avvikelser kommuniceras är av högsta prioritet.
Du jobbar i nära samarbete med andra avdelningar inom organisationen och kommunicerar med kollegor inom inköp, planering, produktion och sälj.
För att trivas i rollen bör du vara bekväm med ett högt tempo och ha en hög ansvarskänsla.
Tjänsten inleds med en korttidsanställning på 3-6 månader med goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning.
Placeringsort är Helsingborg.
Du förväntas fördela din tid mellan kontoret i Helsingborg och vår fabrik i Strömsnäsbruk.

Publiceringsdatum
2024-09-06

Bakgrund
Vi söker dig med utbildning på lägst gymnasienivå, högre utbildning med inriktning mot service management, marknadsföring och/eller ekonomi är meriterande.
Har du dessutom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare är det mycket meriterande.
Du behärskar engelska och svenska obehindrat i såväl tal som skrift.
Du har god kunskap i Office 365.
Du har erfarenhet av att jobba i affärssystem, gärna Monitor.
Frågor gällande tjänsten besvaras av VD Andreas Pihl 073-6559802
Ansökan sker via mail på ansokan@lechner.se där du även lämnar löneanspråk, rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Du ska vara beredd på att lämna utdrag ur polisens belastningsregister.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-20
E-post: ansokan@lechner.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Orderadministratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lechner Svenska Holding AB (org.nr 556761-2931), http://www.lechner.se
Vasatorpsvägen 1 D (visa karta)
254 57  HELSINGBORG

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
E-Commerce Park

Jobbnummer
8884259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lechner Svenska Holding AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lechner Svenska Holding AB: