Orderadministratör

Solann AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solann AB i Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

- Är du noggrann och tycker om ordning och reda?
• Tycker du om tanken av att ha ett jobb med en variation av fysiskt och administrativt arbete?
• Vill du arbeta på ett litet sammansvetsat team på ett växande företag som expanderar på den Nordiska marknaden?
Då borde du söka rollen som orderadministratör!
Som orderadministratör på Solann har du en viktig roll på företaget där du hanterar hela orderflödet, lagerarbete, fakturering och kundtjänst. Tjänsten är heltid där det dagliga arbetet i form av orderhantering utger 50-75% av tjänsten. Utöver det så finns stora möjligheter till utveckling och utbildning inom olika delar på företaget. Bland annat reklamationer, marknadsföring, inköp och löpande bokföring. Start omgående som provanställd med goda chanser till tillsvidareanställning efter sex månader.

Publiceringsdatum
2022-04-06

Om företaget
Solann är ett svenskt medicinteknisk företag som fokuserar på kvinnohälsa och operationsprodukter. Solann etablerades 2004 och har sedan dess växt till att bli en viktig leverantör till gynekologimottagningar, barnmorskemottagningar, sjukhus och kvinnor. Idag är Solann aktiva i Sverige, Norge och Danmark, med huvudkontor i Stockholm.
Vi är ett familjeföretag som jobbar med nytänkande medicintekniska produkter som förändrar livet för kvinnor i hela Norden. Några av våra produkter är Ballerine pärlspiral, Caya pessar, Perifit bäckenbottentränare, produkter för cellprovtagning, instrument till gynundersökningar och operationsprodukter.

Dina arbetsuppgifter
Som orderadministratör på Solann har du ett stort ansvar över det dagliga arbetet på företaget. 50-75% av tjänsten har att göra med orderhantering och kundtjänst. Resterande tid kan läggas på valfritt område i samverkan med företagets ledningsgrupp.
Lagerarbete
Ta emot inleveranser
Packa order
Sköta inventering

Administrativt arbete
Ta emot order
Lägga in order i affärssystem
Fakturera order
Sköta kundtjänst

Övriga arbetsuppgifter
I rollen som orderadministratör kommer du kunna inrikta dig på att utvecklas inom ett valfritt område på företaget. Tidigare anställda började med denna roll för att sedan utvecklas vidare till roller inom löpande bokföring, reklamationer, inköp och försäljning.

Vi söker dig som:
Har avslutat gymnasial utbildning
Är noggrann
Tycker om ansvar
Social och utåtriktad
Gillar att arbeta fysiskt och administrativt
Är intresserad av att lära dig och utvecklas
Har goda kunskaper i svenska och engelska

Tidigare erfarenheter är inte nödvändigt men det är meriterande om du har arbetat med eller har erfarenhet av:
Affärssystem (vi använder idag Odoo)
Orderhantering
Lager
Kundtjänst

Övrig information:
Vårt kontor ligger i Centrala Sundbyberg i Stockholm.
Skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi håller intervjuer löpande.
Ingångslön: 21 000

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Solann AB
Rosengatan 8 Lgh 1012
17270 Sundbyberg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solann AB (org.nr 556656-6286)
Rosengatan 8 Lgh 1012 (visa karta)
172 70  SUNDBYBERG

Kontakt
Marknadsföringsansvarig
Linda Strålman
linda@solann.se
0858356060, 0705416575

Jobbnummer
6513186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solann AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solann AB: