Orderadministratör
Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor i Örebro,
Nora,
Karlskoga,
Nacka,
Katrineholm eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill vara med på vår resa att skapa långsiktiga kundrelationer där kunden och vår gemensamma miljö är i fokus. Om du har ekonomisk kunskap samt brinner för administration och lockas av att arbeta i ett bolag med stark teamkänsla och stort fokus på kunden kan Ecoguard vara platsen för dig. EcoGuard är ett företag som kan erbjuda dig en fartfylld och spännande resa inom ett teknikfyllt område där EcoGuard är det ledande bolaget på marknaden idag.
EcoGuard erbjuder alla sina medarbetare företagshälsovård, friskvårdsbidrag samt möjlighet att träna på arbetstid. Vi har självklart kollektivavtal med tillhörande försäkringar och pensionsförmåner.
I denna roll ingår bl.a
• Ansvar för orderläggningen samt hantering av leverans och ordererkännande.
• Utföra inköp på order/projektorder.
• Lägga in kalkyler/prognoser.
• Leveransplanering enligt EcoGuards leveranstider och villkor.
• Planera projektorder tillsammans med koordinator och projektgruppen.
• Löpande avstämningar av leverans och materialtillgång mot koordinator.
• Löpande uppföljning av leverensstatusar, datum för avrop.
• Kontroll av liggande order, påbörjade, saknade eller inkorrekta uppgifter, färdigställande.
• Delta i arbetet med uppdatering av affärssystemets kundregister, rabattbrev m.m.
• Vid behov vara delaktig i löpande fakturering och avtalsfaktureringar.
• Hantera ev krediteringar samt frågetecken kring fakturor.
• Hantera reklamationer mot leverantör.
• Administration och hantering av lagernivåer, inventering av lager på samtliga enheter.
Denna tjänst kräver att du trivs i rollen som internt stöd, din största samarbetsyta är våra projektledare och säljare.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Om du har erfarenhet/kunskap inom ekonomi ser vi det som en fördel.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat i ett mindre eller medelstort företag och trivs med att arbeta med många olika arbetsuppgifter och ha många olika kontaktytor
Som person är du social, serviceinriktad och prestigelös. Noggrannhet i kombination med god kommunikationsförmåga är dina viktigaste egenskaper.
Maila din ansökan senast 3 mars -19
Publiceringsdatum2019-02-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
FöretagHuvudkontor
KontorsadressElementvägen 14
Jobbnummer 4615747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.