Orderadministratör

CeDe Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CeDe Group AB i Malmö, Trollhättan eller i hela Sverige

CeDe-group söker orderadministratör för att fortsätta utvecklingen av vår orderdesk.

Publiceringsdatum
2015-02-17

Beskrivning av verksamheten
CeDe Group designar, utvecklar och producerar specialmaskiner för gruv- och anläggningsmarknaden. Bolaget är ett tillväxtföretag och är ledande i Norra Europa och omsätter 170 MSEK och har 65 medarbetare. Inom CeDe Group är utveckling och produktion starkt sammankopplade då hela verksamheten är under samma tak. Detta bidrar till dynamiska och nytänkande lösningar där en ny produktidé formas till färdig maskin som ökar våra kunders konkurrenskraft.

Dina arbetsuppgifter
Supply Chain avdelningen inom CeDe Group ansvarar för ordermottagning, planering samt inköp. Vi är mitt i en spännande resa där vi behöver en orderadministratör som förutom att sköta den löpande order- och fakturahanteringen även kommer fortsätta utveckla den interna administrationen och hur vi använder affärssystemet. Rätt kandidat kommer ha goda möjligheter att utvecklas antingen mot mer logistikansvar och/eller kommersiellt ansvar. De dagliga, operativa arbetsuppgifterna, som alltid kommer att finnas som en del i tjänsten, består av att registrera order från säljavdelningen men även ta emot och registrera order direkt från kunderna. Du skickar också ut ordererkännanden och sköter faktureringen. Du tar en aktiv roll i företagets planering och håller kunden uppdaterad om status på dennes order samt svarar på allehanda tekniska frågor. I båda dessa aspekter har du en nyckelroll att samla in, hålla ihop och distribuera information mellan företagsledning, inköp, sälj och produktutveckling. I tjänsten ingår även att vara superuser för orderdeskaspekterna i affärssystemet samt att självständigt och i grupp utveckla processer och arbetsmetoder inom ditt kompetensområde. För rätt person ser vi möjlighet att hantera kunder mer självständigt och på sikt arbeta mer med försäljning men det finns också stora möjligheter att utvecklas inom planeringssidan och utveckla våra interna rutiner, verktyg och arbetssätt.

Utbildning och erfarenhet
Vi är ett teknikföretag och även om du inte behöver vara ingenjör är det nödvändigt att du är nyfiken och har ett driv att förstå våra komplexa egenutvecklade produkter. Vi söker dig som har några års erfarenhet av att hantera kundorder och den dagliga kommunikationen med kunderna. Du är service minded utan att vara undfallande och kan även hantera en missnöjd kund som vill reklamera sin produkt. Vidare tror vi att du är driven, noggrann, ambitiös, ansvarsfull och strukturerad. Du har minst en kandidatexamen inom logistik och/eller ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper inhämtade från exempelvis KY-utbildning eller SILF-kurser. Vi tror också att du har hunnit skaffa erfarenhet av orderdeskarbete med kundkontakter men nyexaminerade högskolestudenter är också välkomna att söka tjänsen. Mycket god data- och affärssystemvana är ett krav och erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande. Vi vill vidare att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och kunskaper i tyska är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-07
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@cede-group.se

Företag
CeDe Group AB

Adress
CeDe Group AB
Vinkelgatan 15
21124 MALMÖ

Kontorsadress
Vinkelgatan 15

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Faxnummer: 0-0
E-postadress: jobb@cede-group.se

Jobbnummer
2171403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CeDe Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CeDe Group AB: