Order- och logistikkoordinator till IDL Biotech
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till IDL Biotech söker vi en ansvarstagande och lösningsorienterad Order- och logistikkoordinator som vill ha ett självständigt och varierande arbete. Arbetsuppgifterna kan för rätt person utvecklas till att även inkludera processansvar för distributionsfunktionen på företaget.
Som Order- och logistikkoordinator rapporterar du till COO på Biotech och placering är på kontoret i Bromma/Sundbyberg.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2022-01-24Om tjänstenI rollen som Order- och logistikkoordinator kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter i tät kontakt med såväl kunder och distributörer som leverantörer, både via telefon och e-post. Dina arbetsuppgifter spänner ifrån löpande orderhantering mot våra kunder och distributörspartners, support vid hantering av inleveranser (val av fraktfirma o dylikt) till andra uppgifter såsom;
• hantera leveranser i interna system (Visma administration 2000 och FileMaker)
• fakturering mot kund och distributör
• agera första kontaktpunkt mot kunder gällande orderfrågor
• uppföljning av kvalitetsrelaterade frågor som leveranstid, kvalitet, mm
• rapportering av Intrastat till SCB
I arbetsuppgifterna igår även att ansvara för att uppdatera rutiner och kvalitetsdokumentation inom kvalitetssystemet för distributionsfunktionen och att medverka vid den löpande planeringen inom den operativa gruppen och bidra med input gällande kommande order och utgående leveranser.
Vem är du?
Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ha god förståelse för sälj-, order- och leveransflöden. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar kunders och distributörers beställningar från ax till limpa. Vidare känner du dig bekväm med att arbeta självständigt i en utvecklingsorienterad miljö där du ofta behöver fatta egna beslut. Du har en stark vilja att lära dig och att få det att fungera.
Du har även;
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Erfarenhet från arbete i affärssystem är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontakter både på svenska och engelska via telefon, men i huvudsak på svenska. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social, serviceinriktad, strukturerad och flexibel och att du snabbt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som kunderna har. IDL Biotech är ett litet företag med högt tempo och för att trivas hos oss är du jordnära, prestigelös och ambitiös.
Om verksamheten
IDL Biotech AB är ett spännande svenskt diagnostikföretag som agerar på den internationella arenan inom de kliniska områdena Onkologi och Bakteriologi. IDL Biotech utvecklar och producerar in vitro diagnostiska tester som marknadsförs via lokala samarbetspartners i ca 40 länder. Produktportföljen innehåller såväl laboratoriebaserade tester som sk POC (Point Of Care) tester och står inför ett flertal intressanta utmaningar inom närtid, avseende både nya marknader och utvidgning av produktportföljen. IDL Biotech AB är sedan juli 2021 ett dotterbolag till AroCell AB (publ).
För mer information om bolagen besök:
https://idlbiotech.com/ https://arocell.com/Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62133".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Petra Fryxell
petra.fryxell@poolia.se 072-741 15 79 Jobbnummer 6275540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.