Order- och leveransplanerare till globalt bolag i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
2017-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Order- och leveransplanerare till globalt bolag i Göteborg!" (publicerad 2017-06-27) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du ett intresse för logistikprocesser och är van vid att arbeta administrativt? Är du en person med en god analytisk- och problemlösande förmåga? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2017-01-13

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för att säkerställa en effektiv produktionsplanering och -styrning. Teamet säkerställer leveransprestanda från produktion till nästa process (distribution, marknad osv.).

Som order- och leveransplanerare är din huvuduppgift att planera och hantera försäljningsorders och att lösa beställningar tillsammans med interna avdelningar så som front office, produktionsenheter och fabriker.

Ditt huvudsakliga ansvarområde innefattar:
• Planera och hantera försäljningsorders med syftet att möta kundens önskade leveranstid
• Övervaka och administrera orders i olika orderprocesser så som returer, återförsäljning, orderförändringar, leveransstopp osv.
• Hantera orderförändringar från kund, marknad, fabrik och produktion
• Kommunicera om orderförseningar
• Övervakning av ingående transporter till lokala fabriker

Vidare ansvarar du för att arbeta proaktivt och agera på den information som finns för att säkerställa en hög leveransprecision till kund. Du kommer också att initiera och delta i löpande förbättringsaktiviteter tillsammans med övriga interna intressenter

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik eller annat relevant område. Har du även tidigare erfarenhet av logistikprocesser, produktion och/eller orderhantering så kommer du att snabbt komma in i din nya roll. Har du tidigare erfarenhet av att arbetat inom automotiveindustrin så är detta högt meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så ser vi att du hanterar det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Som person har du en mycket god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar väl i både tal som skrift. Du är analytisk med en god förmåga att hantera olika problemställningar utifrån fokus på kvalitet, tid och kund. Vidare har du visat prov på att kunna hantera och prioritera bland flertalet ansvarsområden och att möta deadlines. Du är processorienterad, har förmåga att driva ditt arbete självständigt framåt med ett proaktivt arbetssätt.

Viktigt för tjänsten är:
• Utbildning inom logistik
• Praktisk erfarenhet av att arbeta med logistikprocesser
• Att du behärskar det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som order- och leveransplanerare är ett konsultuppdrag med omgående tillsättning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att starta i början av februari och pågå ett år framöver. Förr rätt person kan det finnas goda möjligheter till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på telefon 031-725 45 39

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3261529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: