Order- & logistikkoordinator
Blueair AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Blueair AB i Stockholm Om Blueair
Blueair är en världsledande producent av luftrenare och finns på fler än 60 marknader. Vi är ett internationellt företag under stark tillväxt med huvudkontor i Stockholm. Vi erbjuder energieffektiva, högpresterande och innovativa produkter och tjänster som är livsviktiga för människors hälsa och välbefinnande. Blueair är en stolt medlem av Unilevers familj av varumärken.
Din roll
I rollen som order- och logistikkoordinator kommer du att jobba mot den europeiska marknaden för att säkerställa att våra luftrenare kommer till rätt person i rätt tid. Du kommer att arbeta brett inom logistik, order och supply chain. Rollen innebär koordinering mellan våra lager i Europa och konsumenter på den europeiska marknaden. Arbetsuppgifter kommer innebära att koordinera order och leveranser från lager till kunder, inkluderande leveransinstruktioner, faktura och annan dokumentation. Du kommer även att arbeta med att stötta E-commerce och sales support samt att jobba med att utveckla och förbättra processer och arbetsmetoder. Vidare kommer du att arbeta med att bygga relationer mellan lager, leverantör och slutkund. Du kommer även vara ansvarig för att ge högklassig service genom hela logistikprocessen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter.
Koordinera order och leveranser till kunder i hela Europa inklusive Norden.
Daglig kommunikation med lagret i Europa.
Fakturering.
Agera back-up för kund- och sälj support.
3 års tidigare arbetslivserfarenhet inom logistik, administration, kundservice eller liknande.
Mycket goda kunskaper av Microsoft Office, speciellt excel.
Flytande i engelska, både tal och skrift.
Meriterande med tidigare erfarenhet av att ha jobbat med orderregistrering i olika system.
Vem är du?
För att trivas hos oss tror vi att du är en lagspelare som gillar att bygga relationer. Eftersom du kommer jobba i en snabbföränderlig miljö och hantera olika uppgifter och ärenden behöver du vara strukturerad och noggrann samt ha ett öga för detaljer. Du är en doer och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Du är lösningsorienterad och jobbar för att skapa värde för kunden, på bästa möjliga sätt.
Kvalifikationer.
Koordinera order och leveranser till kunder i hela Europa inklusive Norden.
Daglig kommunikation med lagret i Europa.
Fakturering.
Agera back-up för kund- och sälj support.
Vad vi erbjuder.
Vi erbjuder en visstidsanställning som kommer att pågå tills slutet av december 2020.
Du kommer att vara del av ett internationellt företag med stark tillväxt, starkt engagemang och moderna värderingar som engagerar varje anställd. Du kommer att arbeta med skarpa, motiverade kollegor i en trevlig kontorsmiljö och ha möjlighet att hjälpa så många som möjligt att andas ren luft.
Ansökan.
Är du den vi letar efter eller känner du någon som är rätt för rollen? Eller om du har några andra frågor om rollen, hör av dig till Rebecca Josefsson på 070-197 02 94 eller
rebecca.josefsson@blueair.se.
Välkommen med din ansökan idag!
Publiceringsdatum2020-05-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressBlueair AB
Karlavägen 108
11526 STOCKHOLM
Arbetsgivare Blueair AB (org.nr 556534-9197)
Karlavägen 108 (
visa karta)
115 26 STOCKHOLM
Arbetsplats Blueair AB
Jobbnummer 5245417
Observera att sista ansökningsdag har passerat.