Order & Kundsupportmedarbetare - Lemo

Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2024-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Order & Kundsupportmedarbetare - Lemo" (publicerad 2024-02-23) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om bolaget:

LEMO är erkänd som ledande inom design och tillverkning av kundanpassade förbindningslösningar. LEMO skapades 1946 och har för närvarande över 1800 anställda i Schweiz och inom sina 20 dotterbolag över hela världen. LEMO och dess dotterbolag REDEL, NORTHWIRE och COELVER har åtagit sig att tillhandahålla anslutningslösningar, som förlitar sig på sin spetskompetens och specialiserade distributionsnätverk, för att uppfylla kundernas krävande förväntningar i över 80 länder runt om i världen. LEMO:s högkvalitativa Push-Pull-kontakter finns i en mängd utmanande applikationsmiljöer, inklusive medicinsk, industriell kontroll, test och mätning, audio/video och telekommunikation. I Sverige sysselsätter bolaget 9 medarbetare.

Om rollen:

Du kommer som Order & kundsupportmedarbetare på LEMO ha en central roll inom bolagets organisation och ansvara för att bolagets kundrelationer håller hög och professionell nivå som motsvarar och överträffar kundens förväntan. Du kommer att vara företagets röst utåt och agera kontaktpunkt för deras kunder. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta att;

• Hantera och driva orderhanteringen och flödet

• Leveransplanering och bevakning

• Vara kundkontakt och leverera kundsupport över telefon och e-mail

• Besvara förfrågningar från kunder

• Producera och ta fram offerter med pris- och leveransförslag.

• Driva administration kopplat till order och logistik.

Du kommer främst att arbeta mycket nära en kollega i bolaget, där ansvarsuppgifter kommer att delas upp mellan er. Denna roll kommer att innebära en mångfald av arbetsuppgifter och högt tempo där du blir en viktig pusselbit i LEMO:s resa framåt.

Om dig:

Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och brinner för att skapa goda kundrelationer. Vi ser även att du är en kommunikativ lagspelare och har förmågan att samarbeta prestigelöst med ditt team och dina kollegor. Som person är du engagerad, driven, noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är tydlig i din kommunikation och har inget emot att ha kundkontakt med telefonen som ditt verktyg. Krav på flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet ifrån;

• En kundsupporterande roll med kundkontakt

• Arbeta med orderhantering och administrativa arbetsuppgifter

Meriterande:

Kunskaper i finska, både muntligt och skriftligt. Men absolut inget krav.

Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Startdatum är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. LEMO har sina lokaler i Spånga, norr om Stockholm. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd av oss på Hero med ambitionen att bli övertagen av LEMO efter den initiala perioden.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Cecilia Enfors
cecilia.enfors@hero.se
+46 72 302 36 59

Jobbnummer
8441661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: