Order & exportkoordinator till Megger Sweden AB

First Reserve rekryteringsuppdrag / Inköpar- och marknadsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag i Danderyd, Solna, Sollentuna, Stockholm, Täby eller i hela Sverige

I över 100 år har Megger som koncern varit en ledande tillverkare och leverantör av test- och mätutrustning för elkraftsbranschen, elinstallation och teleindustrin. Megger skapar både hårdvara och mjukvara för att erbjuda kunden en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning. Kundföretagen består av stora internationella industriaktörer, framför allt inom elkraft - och processindustrin. Megger Sweden AB utvecklar avancerade portabla test- och mätinstrument för högspänningsanläggningar och omsätter 250 Mkr och har ca 100 anställda på kontoret i Danderyd.

www.megger.se

Order & Exportkoordinator till Megger Sweden AB!
Är du nyexaminerad inom logistik/inköp/administration och vill kickstarta karriären på ett välmående och familjärt företag? Sök då tjänsten som order & exportkoordinator!

Detta är ett konsultuppdrag med start januari till slutet av augusti 2017.

Publiceringsdatum
2016-12-22

Dina arbetsuppgifter
Till teamet för Commercial Operations på Megger Sweden AB söker vi en Order & Export Coordinator/Administratör. Du kommer hantera processen från kundorder till leverans.

I arbetsuppgifterna ingår:

• Ta emot och registrera kundorder i SAP samt göra utgående leveranser
• Fakturering
• Sätta leveranstider och boka transporter
• Svara på e-mail från kunder angående frågor om t ex artikelnummer, priser, leveranstid m.m
• Samarbete med vår inköps- och produktionsavdelning för att säkra kundleveranser

Vem är du?
Vi söker dig som har stor känsla för kundservice och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tjänsten förutsätter att du är flytande i engelska i såväl tal som skrift då detta är koncernspråket, har du även övriga språkkunskaper ser vi det som meriterande. Du behärskar Officepaketet och har erfarenhet från att arbeta i SAP eller likvärdigt ERP-system.

Som person tycker du om problemlösning och att ge snabb kundsupport med hög kvalitet i en dynamisk och snabbt föränderlig vardag. Du bör ha en helhetssyn med öga för detaljer och ett stort intresse för samordning och administration.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, avtalsenlig pension och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sarah Arvidsson på: 070 270 28 96 eller sarah.arvidsson@firstreserve.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
First Reserve rekryteringsuppdrag

Adress
First Reserve rekryteringsuppdrag
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 117

Jobbnummer
3230053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve rekryteringsuppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag: