Order Manager till centrala Göteborg

SJR in Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en Order Manager. Har du en bakgrund inom logistik och trivs att arbeta med varierande uppgifter i en internationell miljö kan detta vara tjänsten för dig!

Vad innebär rollen?

Tjänsten som Order Manager hos kund är en central och viktig roll. Den innefattar många kontaktytor, där du dels har kontakt med kunds säljare i samband med inkommande ordrar och sköter orderadministrationen. Du är även länken mellan kunds två fabriker och deras lager, säljare och kunder. Du har veckovisa avstämningar med fabrikerna och lägger inköpsorder till leverantörerna. Dina arbetsuppgifter består vidare av fraktplanering och att boka frakter, antingen själv eller med hjälp av externa speditörer, samt att hantera importdokumentation, leverans till kund och fakturering. Du arbetar löpande med säljsupport samt med retur- och lagerhantering.

På kontoret i Göteborg är de idag 12 medarbetare, varav du och en kollega till arbetar inom Supply Chain.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik och minst några års relevant arbetserfarenhet. Du är trygg i din roll och har god kunskap inom import och export samt Trade compliance. Då all intern kommunikation är på engelska ser vi att du har mycket goda kunskaper i engelska. Har du även ett tekniskt intresse är det självfallet ett plus.

Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du är mån om att möta deadline och leverera i tid och kan hantera stressiga situationer väl. I din kommunikation är du tydlig, du har en trygghet och kan säga ifrån när så behövs. Du har även ett uttalat kundfokus och ser dig som serviceminded, hjälpsam och smidig, du löser saker genom samarbete. Vi erbjuder dig en roll med helhetsperspektiv i en flexibel och utvecklingsinriktad organisation på ett bolag i framkant!

Ytterligare information om uppdraget

Tjänsten är på heltid och uppdraget löper på minst 6 månader. Därefter är det kunds ambition att anställa. Uppdraget startar omgående.

Publiceringsdatum
2021-09-07

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Caroline Karlsson på 076-647 16 00. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Order Manager

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
5950301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: