Order/Inköpsadministratör
Göteborg/Grebbestad / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg/Grebbestad i Göteborg Swedemount Sportswear & Fashion AB grundades år 1991 och har idag 14 butiker under namnen Sportshopen och Bazar, belägna i Bohuslän,Värmland,Göteborg och Varberg.Bolaget har också e-handel i Sverige och Norge. Sportshopen tillhör en av de större enskilda aktörerna i Sverige inom försäljning av sport och fritid. Sortimentet består i huvudsak av sportkläder och skor från ledande märkesleverantörer. Företaget utvecklar,tillverkar,och marknadsför även egna varumärken, kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat året runt. Genom att långsiktigt samarbeta med märkesleverantörer i kombination med egna varumärken har vi skapat stark tillväxt. Företaget har ca 280 anställda och omsätter drygt 500 MSEK. Huvudkontoret är placerat i Grebbestad där vi 2012 öppnade nordens största sportbutik (14 000 kvm) Läs mer på
www.sportshopen.com Sportshopen växer och vi söker nu en Order/Inköpsadministratör!
Till vårt produktutvecklingsteam söker vi nu en medarbetare.
Produktutvecklingsteamet utvecklar flera olika varugrupper inom våra egna varumärken. I rollen som Order/Inköpsadministratör assisterar du teamet i det administrativa arbetet. Du registrerar data i affärs- och PDM-system, såsom artikelnummer, färgkoder, artikelbeskrivningar, vikter, tullkoder och EAN-koder. Du följer upp lagda ordrar och leveransbevakar, samt följer upp leveransavvikelser. Rollen kommer även att stötta vår inköpsavdelning med artikelregistervård, administration av prissättning och prisjusteringar samt uppföljning. I rollen ingår även att ha kontakt med våra leverantörer i Asien.
Publiceringsdatum2018-11-02Dina personliga egenskaperVi söker dig som är nyfiken, lättlärd och gillar att arbeta med siffror och statistik. Du tar ägarskap i de arbetsuppgifter som din dag består av och har en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Då du kommer att vara del av ett team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en god kommunikativ förmåga.
KvalifikationerDu har en avslutad och genomförd gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, natur eller teknik. Du talar och skriver engelska obehindrat. För att lyckas i rollen krävs en mycket god vana av att arbeta i Excel. Har du erfarenhet och vana av att ha arbetat i affärssystem, såsom Navision (Dynamics NAV) eller Pisa är det meriterande.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Kollektivavtal är Unionens avtal för tjänstemän.
Tillträde enligt överenskommelse.
Urval kommer att ske löpande så registrera din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 2018/43
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Sjösvärd, Team Leader Buying 031-171093
FöretagGöteborg/Grebbestad
AdressGöteborg/Grebbestad
Rörvik 1
45795 Grebbestad
KontorsadressRörvik 1
Jobbnummer 4438300
Observera att sista ansökningsdag har passerat.