Optimeringskoordinator till Resurscenter

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.





Till tjänsten som Optimeringskoordinator
söker vi dig som trivs med arbete i högt tempo och som tillsammans med oss
vill vara med och utveckla arbetet med bemanning- och resursplanering
i Härjedalens Kommun. Resurscenter är en enhet i Härjedalens kommun och har
sedan starten våren 2019 jobbat med utveckling och kvalité i
bemanningsfrågor. Rollen som optimeringskoordinator hos oss innebär många
dagliga kontakter med både medarbetare och chefer.

För oss på
Resurscenter är lagandan viktig, vi hjälper varandra och skapar tillsammans en
bra stämning på arbetet och drivs av att se möjligheter till
utveckling av vår arbetsplats. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-11-09

Dina arbetsuppgifter
Att arbeta med bemanning och resursplanering på Resurscenter i Härjedalens kommun innebär snabba
förändringar och ställer höga krav på att rätt person bokas in på rätt uppdrag
i våra olika verksamheter. Du blir en avgörande länk i arbetet med att säkra
servicen mot våra enheter. Vi anpassar oss löpande efter våra enheters behov och
önskemål vilket ställer krav på både lyhördhet och analytisk förmåga.


Förekommande dagliga arbetsuppgifter;
• Optimera scheman i Time Care
• Ta fram och bearbeta statistik
• Administration
• Uppdatera dokument, rutiner och flöden
• Schemalogistik och medarbetarsupport i schematekniska frågor
• Utbilda och stötta medarbetare i Timecare -Vikarieanskaffning vid korttidsfrånvaro t.ex. sjukdom och semester

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har utbildning på minst gymnasial nivå med personal- och/eller administrativ inriktning
eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren
bedömer likvärdig. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav för rollen. Vi ser
det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet från
bemannings-/rekryteringsbranschen samt erfarenhet av arbete i
schemaläggningssystemet TimeCare.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service. Du lockas av att arbeta i olika IT-system och tycker
det är roligt med digitalisering. Du är en självgående person som trivs med
ansvar, initiativtagande och eget beslutsfattande. Vidare är du en målinriktad
person som på ett lösningsorienterat sätt tar dig an nya utmaningar och
kundsituationer för att ge bästa service till våra olika enheter. Arbetet
innebär stundtals att du bör vara stresstålig och van att arbeta i ett högt
tempo. Som en del av vårt team på Resurscenter ser vi att du är en lagspelare
som genom både samarbetsförmåga och kommunikation har lätt för att skapa nya
kontakter och underlätta för dina kollegor.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och där vi tillsammans jobbar för skapa en attraktiv arbetsplats och där vi tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng samt flexibel arbetstid.

Kontaktinformation
Rikard Mattsson, Enhetschef Resurscenter, 0680-16302, 0680-16100, rikard.mattsson@herjedalen.se

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352, 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4583830497".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Enhetschef Resurscenter
Rikard Mattsson
rikard.mattsson@herjedalen.se
0680-16302, 0680-16100

Jobbnummer
7155991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: